معاون شهردار تهران عنوان كرد

جایگزینی ون و مینی بوس به جای تاکسی در خطوط پرتردد پایتخت

جایگزینی ون و مینی بوس به جای تاکسی در خطوط پرتردد پایتخت

به گزارش بیمه خانه، معاون شهردار تهران اجرای کامل بخش نامه تفویض اختیارات به معاونان مناطق را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تلاش می نماییم تا در خطوط پرتردد تاکسی، از وَن و در پایانه های تاکسی که مقاصد خطوط آن، اطراف و حومه تهران است از مینی بوس استفاده نماییم.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، جلال بهرامی در جلسه شورای معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران که به میزبانی منطقه ۵ برگزار شد، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق را مسئول اجرای بخش نامه تفویض اختیارات قلمداد کرد و خطاب به آنان اظهار داشت: شما باید تکالیف خویش را با اختیار و اقتدار کامل انجام دهید و اصولاً هر شخص و نهادی باید تکالیف خویش را طبق قوانین و مقررات انجام دهد و هیچ فرد و سازمانی، حق ندارد در اجرای ضوابط و دستورالعمل ها و در راه خدمت به مردم، کارشکنی یا مانع تراشی کند.
وی با بر شمردن ضرر و زیان ناشی از تعدّد پیمانکاران برای انجام کاری واحد در مدیریت شهری، اضافه کرد: فرض کنید در مدیریت یک بزرگراه که ده ها متغیر در آن وجود دارد، هر قسمت در اختیار یک حوزه یا پیمانکار مستقل باشد و بدیهی است که این پراکندگی مدیریتی، باعث آشفتگی در انجام کارها و هدررفت سرمایه ها می شود.


لزوم افزایش زمان قراردادهای یک ساله با پیمانکاران

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به این که هر یک از مؤلفه های آماده سازی ایستگاه اتوبوس ها، نصب و نگهداری گاردریل ها، آسفالت و خط کشی معابر، نصب و نگهداری علایم ترافیکی و...، تحت مدیریت یک شرکت یا پیمانکار مستقل است، اظهار نمود: برخی پیمانکاران صرفا نسبت به خرید ادوات و تجهیزات اقدام می کنند و نصب، اجرا و نگهداری بر عهده پیمانکاران دیگر قرار می گیرد.
بهرامی با اشاره به اینکه در مواقع ضرور، هیچ یک از پیمانکاران پاسخگو نبوده و نقصان ها و کمبودهای احتمالی را به گردن دیگری می اندازند که این رویه غلط باید اصلاح گردد، خاطرنشان کرد: برای انجام اقدامات و عملیات پرتکرار و مستمر، انعقاد قرارداد یک ساله با پیمانکاران، مقرون به صرفه نیست و زمان قرارداد با پیمانکاران را باید به ۵ سال افزایش دهیم، ضمن این که نصب و اجرا، خدمات بعد از فروش و نگهداشت را باید بر عهده یک پیمانکار واحد بگذاریم.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود از بازگشایی میدان امام خمینی بعد از چند سال انسداد اطلاع داد و اظهار داشت: بازگشایی این میدان، نمونه ای از اقداماتی است که آرامش و رضایت خاطر شهروندان را فراهم نموده است و جا دارد از تلاش ها و پیگیری های شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۲ تشکر کنم.


جایگزینی میدل باس و وَن به جای اتوبوس در خطوط کم مسافر و معابر کم عرض

معاون شهردار تهران، انسداد ضلع شمالی میدان امام خمینی در طول چند سال قبل را عامل بروز مسائل و مشکلات زیادی برای شهروندان همچون ترافیک سنگین در معابر اطراف این میدان قلمداد کرد و اظهار داشت: به همین دلیل، بر بازگشایی کامل میدان امام خمینی پافشاری کردیم که این گشایش، سبب سهولت تردد، کاهش ترافیک و مصرف سوخت و از همه مهم تر، جلب رضایت شهروندان شده است.
بهرامی بر ضرورت استفاده مناسب از انواع وسایل حمل و نقل عمومی متناسب با موقعیت معابر، تاکید کرد و اضافه کرد: استفاده به جا و بموقع از وسایل حمل و نقل عمومی در خطوط مختلف از اهمیت و لزوم برخوردار می باشد و بعنوان نمونه، برای کاهش هزینه ها و کم کردن سرفاصله حرکت اتوبوس ها در بعضی معابر و در ساعات کم مسافر، می توانیم به جای اتوبوس های دوکابین و تک کابین از میدل باس یا وَن استفاده نماییم.
معاون شهردار تهران با بیان این که حتی در خیابان های کم عرض هم به جای اتوبوس می توانیم از میدل باس یا وَن استفاده نماییم، تاکید کرد: تعیین نوع وسیله عمومی مناسب برای معابر هر منطقه در ساعات مختلف همچون موضوع هایی است که معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق با بررسی آن، می توانند پیشنهادهای خویش را به کمیته تخصصی ارائه نمایند.


جایگزینی وَن و مینی بوس به جای تاکسی در خطوط پرتردد و مقاصد حومه ای

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به این که تلاش می نماییم تا در خطوط پرتردد تاکسی، از وَن و در پایانه های تاکسی که مقاصد خطوط آن، اطراف و حومه تهران است از مینی بوس استفاده نماییم، اظهار نمود: نظارت بر تاکسی های گردشی، موضوعی ضروریست چون که بعضی از این تاکسی ها به جای جابه جایی مسافر به حمل و نقل بار و کالا می پردازند یا برای شرکتهای خصوصی کار می کنند.
بهرامی با اشاره به اینکه برخی از این تاکسی ها، حتی گاهی خارج از تهران هم تردد می کنند و عملاً هیچ خدمتی در حوزه حمل و نقل عمومی عرضه نمی دهند، خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که مالکان این تاکسی ها از تسهیلات نوسازی و سایر خدمات شهرداری تهران بهره مند می شوند.
وی از معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق خواست تا در زمینه های مختلف بخصوص در مورد میزان کارآیی و استقبال از مسیرهای دوچرخه سواری، ساماندهی موتورسیکلت ها، انجام اصلاحات هندسی و بازگشایی معابری که به طور موقت مسدود هستند، بررسی های لازم را به عمل بیاورند و اضافه کرد: معاونان، پیشنهادهای خویش را در این موارد و در مورد ارتقاء و بهبود کارکرد کمیته های تخصصی حوزه حمل و نقل و ترافیک به اداره کل حمل و نقل عمومی ارائه نمایند.


لزوم ساماندهی تردد ۳ میلیون موتورسیکلت در تهران

معاون شهردار تهران در خاتمه سخنان خود با تاکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت موتورسیکلت های پایتخت، تصریح کرد: برای حل مشکل ترافیک تهران باید برای تردد ۳ میلیون دستگاه موتورسیکلت در این کلان شهر، راهکار جامع و مناسبی، پیدا کرده و اجرا نماییم.
احسان شریفی شهردار منطقه ۵ هم در این جلسه، با عرضه گزارشی از اقدامات به عمل آمده و برنامه های پیشبینی شده این منطقه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، اظهار داشت: تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا ترافیک را در پهنه غربی تهران به نحو مطلوب مدیریت نماییم.
بنا بر روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در انتها جلسه شورای معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق، معاون شهردار تهران و حاضران در جلسه از نمایشگاه دست آوردهای ترافیکی شهرداری منطقه ۵ دیدن کردند.



1401/10/07
14:07:35
5.0 / 5
443
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane