مدیر كل امور روستایی استانداری تهران خبر داد

حل مشكل اشتغال در۸۰۰ روستای استان تهران

حل مشكل اشتغال در۸۰۰ روستای استان تهران

به گزارش بیمه خانه مدیر كل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران با اشاره به وجود ۸۰۰ روستا با جمعیت مجموعاً ۸۵۰ هزار نفر در استان اظهار داشت: توانسته ایم در اغلب این روستاها مشكل اشتغال را حل و فصل نماییم به شكلی كه روستایی در استان تهران وجود دارد كه اصلاً مشكل اشتغال ندارد.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، معصومه پرندزاد در سی و دومین نشست فصلی مدیران كل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های كشور اظهار داشت: همیشه نگاه ها به سمت شهرها بوده و از روستاها غفلت شده است در حقیقت نگاه جداگانه ای به روستاها نداشته ایم. هركجا كه صبحت در مورد روستاها بوده گفتند شهر و روستاها و در مورد عشایر هم مبحث همین شكل است هر كجا كه در مورد آنها صبحت شده گفتند روستا و عشایر در حالیكه زندگی روستایی و عشایری به هم نزدیك است اما زندگی روستایی به شهری به هیچ عنوان نزدیك نیست. بنابراین باید به روستاها نگاهی جداگانه داشته باشیم.
وی افزود: هم اكنون در استان تهران ۸۰۰ روستا با ۸۵۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد كه توانسته ایم در اغلب آنها مشكلات بیكاری را حل و فصل نماییم به شكلی كه هم اكنون روستایی در استان تهران داریم كه اصلاً مشكل بیكاری ندارد.
مدیر كل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران در بخش دیگری از صبحتهای خود ضمن تقدیر از اقدامات جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور اظهار داشت: نگاه شایسته شما به اقتصاد روستا اساسا می تواند در حوزه اشتغال تأثیرات بسیاری داشته باشد بدون شك زمانی كه اقتصاد روستا متحول شود شاهد تحول در اشتغال روستایی خواهیم بود.
وی تصریح كرد: اگر به اقتصاد روستاها توجه شد اساسا مشكل اشتغال برطرف خواهد شد و در این میان باید صنعت بومگردی گردشگری در روستاهای ما هرچه سریع تر توسعه پیدا كنند و مورد توجه جدی قرار گیرد. اساسا توسعه متوازن در روستاها كه توسط افرادی بسیاری مطرح می شود به معنای ایجاد عدالت نخواهد بود در حقیقت عدالت به معنای برابری نیست عدالت به معنای توسعه است و در این راه محقق می شود.
پرند زاد با اشاره به تلاش های رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور در جلب توجه به روستاها و پیگیری امور آنها اظهار نمود: این تلاش ها سبب شده امروز دررسانه های ملی از روستاها غافل نشوند در حقیقت عزم دولت در مورد روستاها به رسانه ملی هم تسری پیدا كرده است و در این شرایط توسعه پایدار رقم خواهد خورد. همینطور نگاه شما به استارتاپ ها و شركتهای دانش بنیان در سازمان دهیاری ها و شهرداری ها نشان از داشتن برنامه در حوزه روستایی است كه این جای تقدیر دارد.




منبع:

1398/03/22
15:12:23
5.0 / 5
5559
تگهای خبر: شركت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane