سال ۱۴۰۱ شروع تحول در حمل و نقل عمومی

سال ۱۴۰۱ شروع تحول در حمل و نقل عمومی

به گزارش بیمه خانه رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از همراهی و همکاری دولت، شهرداری و شورا برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی آگاهی داد و اظهار داشت: با همکاری خوب با دولت، شهرداری و شورای شهر زیرساخت های شهری همچون مترو، اتوبوس و تاکسی بهبود می یابد.


جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که در سال جدید باید کمربند همت را محکم تر ببندیم و گام های اساسی تر برای حل مشکلات مردم در شهر برداریم، اظهار داشت: شهروندان ما شایسته بهترین خدمات هستند.
وی با اعلان اینکه از مشکلات گوناگون در زمینه حمل و نقل عمومی، معابر شهری، مسئله آلودگی هوا و محیط زیست مطلع هستیم، افزود: این مسائل، مطالبی هستند که همه با آنها دست به گریبان شده اند و کوشیدیم در بودجه بندی ۱۴۰۱ به حل این موضوعات توجه ویژه ای داشته باشیم.
تشکری هاشمی با اعلان اینکه باید حمل و نقل عمومی را به شکلی سامان دهیم که از این وضعیت فعلی نامناسب عبور کند، اظهار داشت: این اطمینان را به شهروندان می دهم که در یک همراهی و همکاری خوب با دولت، شهرداری و شورای شهر زیرساخت های شهری همچون مترو، اتوبوس و تاکسی بهبود می یابد و شهروندان در سال ۱۴۰۱ شروع تحول در این عرصه ها را مشاهده خواهند کرد.
وی با اعلان اینکه سال ۱۴۰۱ محک جدی برای عملکرد این دوره مدیریت شهری خواهد بود، اضافه کرد: باتوجه به حوزه کاری قبلی من یعنی ترافیک، اگر روی موضوع رفتارهای رانندگی و بهبود هنجارهای ترافیکی بیشتر کار می کردیم و همین طور با پدیده آلودگی هوا پر توان تر کار می کردیم شاید نظم، ایمنی عبور و مرور و سلامت مردم محسوس تر می بود. البته در دوره مدیریت جهادی کارهای زیادی انجام شد که متاسفانه ادامه پیدا نکرد مثل طرح خط سفید که متمرکز بر انضباط ترافیکی بود و از آخر دوره چهارم شورا به بعد ادامه نیافت. همین طور استفاده از خودرو های هیبریدی و برقی که در دوره شورای چهارم استارت کار زده شد، اما در دوره بعد ادامه نیافت. به نظرم هر کاری که احساس می نماییم کلیدی و دارای اثربخشی بالا می باشد باید با جدیت و تا نهادینه شدن آن، ادامه یابد و سپردن کار به تیمی که اعتقاد به انجام آن ندارد و یا کم همت هستند، خطاست.

تشکری هاشمی افزود: باتوجه به مسئولیت بنده در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، مهم ترین اولویت ها در سال ۱۴۰۱ توجه جدی به نگهداشت و تعمیرات در بخش مترو و اتوبوسرانی، تامین کسری ناوگان خصوصا بوسیله منابع دولتی و سرمایه گذاری بخش غیر دولتی، توسعه حمل و نقل پاک و پیگیری اتمام پروژه های نیمه تمام و اولویت دار در بخش عمرانی است.
وی ادامه داد: شهرها موجودات زنده ای هستند که همه اجزای آن باید کارکردهای مناسب خودرا داشته باشند. اقتصاد شهر به مثابه قلب شهر و حمل و نقل و معابر شهری شریانهای حیاتی آن هستند. قوه عاقله شهر یا مغز شهرها سیستم های یکپارچه و هوشمند و دانش بنیان است و سایر اجزای آن به تناسب باید نقش های خودرا ایفا کنند. بدین سبب حیات شهرها وابسته به همکاری همه بخش های حاکمیتی می باشد و شهرداری یکی از اجزای آنست. خیلی امیدوار هستم که دولت آقای رئیسی با همراهی خوب مجلس و پشتوانه مردم، برای کشور و طبعا تهران آینده ای با خاصیت های مطلوب همچون فعال، با اقتصادی پویا، اشتغال حداکثری، تمیز و سازگار با محیط زیست، منظم و با مردمانی شاد و مهربان خواهد داشت.




منبع:

1401/01/07
12:35:48
5.0 / 5
659
تگهای خبر: ترافیك , حمل و نقل , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane