فعالیت ۲۴ ساعته گرمخانه ها در نوروز

فعالیت ۲۴ ساعته گرمخانه ها در نوروز

به گزارش بیمه خانه رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از فعالیت ۲۴ ساعته گرمخانه های پایتخت در روزهای نوروز اطلاع داد.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، محمدی در مورد وضعیت صدمه های اجتماعی در تهران با اشاره به اینكه نمی توان پدیده های اجتماعی را پاك كرد اما می توان با انجام اقدامات مناسب عوارض و صدمه های ناشی از آنرا كم كرد، اظهار داشت: مفهومی به نام پاكسازی در پدیده های اجتماعی وجود ندارد، چون كه تا زمانی كه خواستگاه و علت صدمه ها مشخص نشود نمی توان نسبت به حل آنها اقدام نمود.
وی با اشاره به اینكه پاكسازی یعنی اینكه صدمه ها را از جایی جمع آوری كرده و به جای دیگر منتقل نماییم، اظهار داشت: دستگاه های مختلف معتقدند كه سالانه حدود ۲۰۰۰ معتاد اضافه می شود و باید برای پیشگیری از این پدیده افزایشی، پیشگیری را به صورت جدی در دستور كار قرار دهیم.
رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینكه كارشناسان معتقدند زمان تبدیل شدن یك معتاد به كارتن خواب پنج سال است، اظهار داشت: ما در این پنج سال كجا هستیم؟ چرا پیشگیری های لازم را در این زمینه انجام نمی دهیم.
وی با اشاره به اینكه بیكاری، مهاجرت، عدم آموزش، عدم توان مالی و … منشأ اعتیاد دارند اظهار داشت: شهرداری تهران وظایفش در این زمینه كاملاً مشخص است و می بایست زیرساخت های لازم را تأمین كند كه چه بسا بیشترین همكاری را داشته ایم و در شب های سرد زمستان بیشتر از ۲۰۰۰ بی خانمان را در ۱۹ گرمخانه خود ساماندهی كردیم و به دنبال توسعه خدمات و استانداردسازی هستیم اما اینكه شهرداری تهران وظایف بیشتری را در اختیار بگیرد درست نیست.
وی در تشریح برنامه های نوروزی سازمان خدمات اجتماعی برای كارتن خواب ها و معتادان با اشاره به اینكه برنامه های نوروزی زیادی داریم اظهار داشت: دادن سبزی پلو با ماهی در شب عید و همینطور خانه تكانی گرمخانه ها در دستور كار قرار دارد و خوشحال هستیم كه در ساماندهی این پدیده اجتماعی شهروندان هم به خوبی در كنار ما هستند.
وی در مورد فعالیت پلیس در جمع آوری صدمه های اجتماعی و ساماندهی پلاك های قرمز اظهار داشت: پلیس وظیفه اش را به خوبی انجام می دهد اما ای كاش سایر نهادها هم خوب عمل می كردند تا پلیس مجبور به مداخله نشود.
وی در مورد فعالیت مراكز بهاران هم با اشاره به اینكه رویكردها در این مراكز تغییر كرده اظهار داشت: شهرداری در خلال سال های اخیر كارهای خوبی در زمینه ساماندهی صدمه های اجتماعی انجام داده است اما از آنجایی كه نتوانسته همكاریهای دیگران را به خوبی جلب نماید، نتوانسته آنطور كه باید و شاید به اهداف خود برسد اما حالا در صدد آن هستیم كه فراخوان فعال سازی بهاران برای سال ۹۸ را ابلاغ كرده و با همكاری سازمان فنی و حرفه ای هشت رشته به معتادان بهبود یافته آموزش داده می شود.
وی در مورد تعداد كودكان كار حاضر در مراكز پرتو با اشاره به اینكه ۲۸۹۰ كودك كار در این مراكز آموزش می بینند، اظهار داشت: تلاشمان این است كه این تعداد افزایش یابد تا كودكان بتوانند به خوبی مورد آموزش قرار گیرند.
وی ادامه داد: گرمخانه های این سازمان در روزهای نوروز به صورت ۲۴ ساعته فعال می باشند.



1397/12/09
16:01:51
5.0 / 5
5049
تگهای خبر: پلیس , خدمات , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane