یك عضو شورای اسلامی شهر تهران تاكید كرد:
تحقق پشتیبانی از تولید با ساخت قطار ملی در كشور
به گزارش بیمه خانه یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش هزینه های وارد کردن قطارهای مترو به کشور باتوجه به تحریم ها اظهار داشت: با ساخت قطار ملی پشتیبانی از تولید محقق شد.
به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، محمد علیخانی در تجمع انتخاباتی امروز یکشنبه در مسجد حضرت موسی ابن جعفر (ع) واقع در محله نعمت آباد منطقه 19 اظهار داشت: خیلی از پروژه های مورد نیاز و حل معضلات منطقه در شورای پنجم محقق شد. در این دوره از شورا در زمینه حمل و نقل و عمران اقدامات بسیار خوبی انجام شد که همچون آن می توان به توسعه مترو اشاره نمود.
وی ادامه داد: خوشبختانه مطالعات جامع حمل و نقل همگانی شهر تهران تدوین و توسعه مترو در مناطقی که هنوز دسترسی به مترو ندارند، تصویب شده است.
وی افزود: در این دوره از شورا 40 کیلومتر خط مترو به بهره برداری رسید این در شرایطی است که امروز راه اندازی یک کیلومتر مترو بیش از 1000 میلیارد تومان و گاهی تا 1500 میلیارد تومان با تجهیزات کامل هزینه دارد در صورتیکه در گذشته این رقم حدود 100 میلیارد تومان بوده است. بدین ترتیب کار بزرگی در مدیریت شهری و توسعه مترو رقم خورده است.
این عضو شورای شهر تهران اشاره کرد: در این دوره از انجام کارهای غیرکارشناسی همچون راه اندازی پل صدر که 10 هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته، جلوگیری شده اگر این پول در جای درست هزینه می شد خیلی از مشکلات تهران همچون حمل و نقل و آلودگی هوا می توانست حل شود.
وی افزود: 32 ایستگاه مترو نیز در همین دوره به بهره برداری رسیده که نسبت به دوره قبل که سالی شش ایستگاه ساخته می شد، افزایش داشته است.
وی اشاره کرد: کار بزرگ دیگری که برای نخستین بار در کشور کلید زده شد، ساخت قطار ملی بود. واگن های مترو پیش تر 70 درصد از خارج وارد می شد و باتوجه به تحریم و افزایش هزینه ها ساخت هر واگن مترو به حدود 30 میلیارد تومان رسیده در صورتیکه در گذشته این رقم پنج میلیارد تومان بوده است پس تصمیم گرفته شد این قطارها در داخل تولید شود که نمونه آن ساخته و رونمایی گردید در صورتیکه 85 درصد آن داخلی است.
وی افزود: بدین سان هم شغل به وجود آمد و هم تولید مورد تاکید رهبری محقق شد. در بخش دیگر سالی یک میلیون تن آسفالت در شهر تهران توزیع می شود که در گذشته توسط بخش خصوصی انجام می شد اما با حمایت شورا سه کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران که تعطیل شده بود مجدداً راه اندازی و از همین طریق خیلی از معابر آسفالت یا اشکالات آسفالت آنها حل و فصل شد.
منبع: بیمه خانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب