شهری در اطراف جنگل اما با فضای سبز اندك!

شهری در اطراف جنگل اما با فضای سبز اندك!

به گزارش بیمه خانه شهردار چالوس با ابراز تاسف از اینكه سرانه فضای سبز در این شهر هم بسیار اندك است، تصریح كرد: میانگین سرانه فضای سبز در 12 متر اما در شهر چالوس زیر دو متر است.


جعفر ردایی در گفتگو با ایسنا با اشاره به نقش مهم ساختار و كالبد شهر و میزان تاثیر آن بر اقتصاد و سایر مسائل اظهار نمود: شكل و كالبد شهر مبحث مهمی است كه بر اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی تاثیر گذار است ازاین رو باید كوشش كرد تا كالبد شهر چالوس تغییر یافته و ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینكه با بهبود و تغییر شكل شهر، خیلی از مسائل برطرف خواهد شد، خاطرنشان كرد: این مورد باعث افزایش سطح كیفیت زندگی شهروندان چالوسی خواهد شد.
شهردار چالوس با اشاره به اینكه نسبت معابر خاكی چالوس نسبت به كل معبر در استان مازندران ضعیف است، اضافه كرد: با عنایت به اینكه سرانه درآمد هر شهروند در كشور دو میلیون تومان و در چالوس این عدد 500 هزار تومان بوده بنابراین با عنایت به جمعیت 65 هزار نفری كه دارد، یكی از ضعیف ترین شهرها از این نظر است.
ردایی اظهار داشت: بودجه 33 هزار میلیارد تومانی شهرداری چالوس بعد از چند سال در حال تحقق بوده با این وجود بعد از كسر نیمی از این بودجه كه صرف هزینه جاری می شود به هر شهروند تنها 200 هزار تومان می رسد كه بسیار اندك است.
شهردار چالوس در مورد علل این ضعف ها خاطرنشان كرد: سیاسی بازی و مسائل اجتماعی، فرهنگی، حسادت و كم بینی از مهم ترین علل عقب افتادگی شهر چالوس است.
ردایی با تاكید بر نقش مهم مشاركت مردم در پیشبرد اهداف اظهار داشت: استفاده از مشاركت مردمی یكی از موضوعات مهم می باشد اینكه با مردم ارتباط خوبی برقرار شود و اعتماد مردم را جلب كرد. استفاده از نخبگان، مردم و افراد تحصیل كرده، اساتید دانشگاه و همینطور پژوهش های بومی سازی شده در توسعه شهری بسیار مهم می باشد.
وی با اشاره به اینكه باید در كنار مردم بود و از اتاق فكر و توسعه شهرستان هم استقبال می شود، اضافه كرد: نوع ارتباط با اتاق فكر طوری باید طراحی گردد كه تبدیل به دخالت نشود.
شهردار چالوس با ابراز تاسف از اینكه سرمایه گذاران در چالوس گرفتار مشكل می شوند، تصریح كرد: طبق برآوردی كه می شود 10 درصد سرمایه گذاری به شهر و شهرداری باز می گردد و در صورتیكه سرمایه گذاری اتفاق بیفتد باعث افزایش تبادلات اقتصادی و درآمد خواهد شد كه با آن می توان اقدامات عمرانی انجام داد.
ردایی تصریح كرد: از یك سال قبل در جهت رفع مشكل فرار سرمایه گذار، جلساتی برگزار گردید تا موجبات ماندگاری سرمایه گذار فراهم گردد. برای جلب سرمایه گذار نیاز به همراهی همه است و منافع شخصی را نباید در نظر گرفت. همه اینها می تواند به جذب سرمایه گذار كمك نماید.
وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه سرمایه گذاری وزارت كشور خاطرنشان كرد: برای اولین بار پكیج سرمایه گذاری شهر چالوس، تهیه و مشاور هم گرفته شد و این پكیج از راه فراخوان عمومی اعلام می شود. وحدت كلیه مسئولان، شفافیت، سلامت و قانون چهار اصل اساسی جذب سرمایه گذار است.




1397/12/06
14:16:26
5.0 / 5
4549
تگهای خبر: شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane