رییس پلیس فتای خوزستان:

باند کلاهبرداری در اهواز متلاشی گردید

باند کلاهبرداری در اهواز متلاشی گردید

به گزارش بیمه خانه، رئیس پلیس فتای خوزستان اظهار داشت: باند بزرگ کلاهبرداری در سایت دیوار در اهواز شناسایی و متلاشی گردید.



به گزارش بیمه خانه به نقل از مهر، سرهنگ کارآگاه علی حسینی اظهار داشت: در پی مراجعه احدی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی درباب کلاهبرداری از وی در سایت دیوار معادل ۱۶ میلیاردریال بصورت اعطای دو برگه چک مجعول، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در بررسی های اولیه کارشناسان این پلیس محرز شد و کلاهبرداران با سوءاستفاده از افراد معتاد و بوسیله معرفی آنان به یکی از بانکهای شهرستان اهواز، مبادرت به تهیه دسته چک کرده و برای کلاهبرداری از آن استفاده می نمایند.
سرهنگ حسینی افزود: با تحقیقات گسترده پلیسی و اقدامات عملیاتی کارشناسان پلیس فتا بصورت شبانه روزی و با هماهنگی قضائی، در عملیات غافلگیرانه چهار تن از اعضای باند در شهرستان اهواز دستگیر و به مقر پلیس فتا دلالت شدند.
وی از بررسی ابعاد گسترده این پرونده آگاهی داد و اشاره کرد: متهمان که در بازجویی اولیه منکر موضوع بوده اما بعد از مواجهه با مستندات و ادله موجود، به بزه انتسابی اعتراف و اظهار نمودند دسته چک ها را به بهانه کسب وکار با سو استفاده از معتادان نیازمند و ارتباطاتی که با کارمندان بانک داشتند، دریافت و سپس برگ های چک را در قبال گرفتن مبالغی به اشخاص دیگری می فروختند که بعد از تکمیل تحقیقات متهمان به همراه پرونده به دادسرا اعزام و بعد از تفهیم بهتان روانه زندان شدند.
رئیس پلیس فتای خوزستان افزود: این باند کلاهبرداری مبلغی به میزان ۲۰ میلیاردریال از شهروندان کلاهبرداری کرده و تا حالا بیش از ۲۰ نفر از مالباختگان شناسایی شدند.
سرهنگ حسینی اشاره کرد: شهروندان پیش از انجام هر گونه معامله در فضای مجازی و حقیقی، ابتدا مبادرت به احراز هویت و تطبیق مدارک شناسایی طرف مقابل بصورت حضوری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را بوسیله مرکز فوریت های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش دهند.

1403/02/24
11:19:20
5.0 / 5
297
تگهای خبر: پلیس , سایت , فضای مجازی , كارشناس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane