مترو سواری دوچرخه ها

مترو سواری دوچرخه ها

به گزارش بیمه خانه با تكیه زدن حناچی به صندلی سبز شهرداری تهران، دوچرخه و دوچرخه سواری رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و دوچرخه سواری سه شنبه های شهردار سبب شد كه دوچرخه از دوران مهجوریت خود خارج شده و بیشتر در شهر دیده شود.


اما استقبال از دوچرخه آنهم در خیابان های تهران شمالی ـ جنوبی تهران و... سبب شد كه روز به روز از همان تعداد اندك دوچرخه سواران كاسته شود و حالا مسئولان شهری تصمیم گرفتند به علت مشكلات دوچرخه سواران در پیمودن مسیرهای طولانی، از مدهای تكمیلی استفاده كنند بگونه ای كه بنا به قول مشاور فرهنگی معاونت حمل ونقل شهرداری تهران تمهیداتی اندیشیده شده كه دوچرخه ها در بعضی مسیرها، توسط اتوبوس و مترو جابجا شوند.
علی پیرحسین لو در گفتگو با ایسنا، در مورد مترو سواری دوچرخه ها با اشاره به اینكه دوچرخه سواران به خصوص آماتورها همواره گلایه داشتند كه نمی توانند در مسیرهای طولانی ركاب بزنند، اظهار داشت: همینطور بعضی از دوچرخه سواران عنوان داشتند از آنجایی كه ورودشان به بزرگراه ها و تونل های شهری مخاطره آمیز و ممنوع می باشد، همواره نمی توانند برای رسیدن به مقصد دوچرخه سواری كنند، به همین علت تصمیم بر این شد كه تعریف "سفر تركیبی" بررسی شود.
وی با اشاره به شرایط جغرافیایی شهر تهران، اضافه كرد: بیشترین كاركرد برای دوچرخه در شرایطی همچون تهران تكمیل مدهای دیگر حمل و نقلی است به این معنا كه سفرها می بایست تركیبی باشد و مترو یا اتوبوس به كمك دوچرخه بیایند و این با عنایت به شرایط تهران واقعی تر است و برای انجام سفرهای تركیبی نیز، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است.
پیرحسین لو با اشاره به اینكه در شهریور ماه سال گذشته، پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران به منظور نهادینه كردن فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی در شهر، "طرح تركیبی دوچرخه و مترو" را عرضه داد اظهار داشت: بر مبنای آن ورود دوچرخه به ایستگاه های مترو با درنظر گرفتن واگن مشخص، عملیاتی شد.
وی با اشاره به اینكه برپایه تمهیدات اتخاذه شده ورود دوچرخه به مترو، در تمام روزهای هفته بلامانع است اظهار داشت: در شهر بزرگی مثل تهران با فواصل زیاد و چند كیلومتری برای پاسخگوی نیاز شهروندان و مسیرهای شیب دار، انتظار اینكه سفر طولانی توسط افراد زیاد با دوچرخه باشد واقعی نیست و هدف از ترویج دوچرخه سواری و گسترش این مد حمل ونقلی در سفرها، این نیست كه همه سفرها با دوچرخه صورت گیرد بلكه باید مدهای تركیبی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینكه در ایام هفته برای تردد بهتر مسافران می بایست از دوچرخه تاشو استفاده كنند افزود: با این وجود دوچرخه های معمولی تنها در روزهای تعطیلات رسمی و 13 روز اول فرودین ماه مجاز است.
مشاور فرهنگی معاونت حمل ونقل شهرداری تهران با اشاره به اینكه راكبان دوچرخه حتما باید در واگن های مخصوص كه با آرم دوچرخه مشخص شده مستقر شوند اظهار داشت: سوار شدن بروی دوچرخه در كلیه ایستگاه ها و قطار های مترو ممنوع می باشد و راكبان تنها می توانند دوچرخه خویش را حمل كنند نه اینكه سوارش شوند و همینطور راكبان نمی توانند دوچرخه خویش را درون ایستگاه رها كنند.
وی با اشاره به اینكه شرایط جهت استفاده تلفیقی از دوچرخه پیش می رود اضافه كرد: تسهیل شرایط سفرهای تركیبی برای مترو و اتوبوس و دوچرخه همچون ماموریت های شهرداری است بگونه ای كه چندی قبل در شركت واحد اتوبوسرانی 12 رك حمل دوچرخه در خط 4 و 7 اتوبوسرانی رونمایی گردید تا الگوی سفر تركیبی محقق شود.




1398/02/06
16:06:49
5.0 / 5
5307
تگهای خبر: ترافیك , حمل و نقل , شهرداری , مسافر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
بیمه خانه Bime khane