رئیس پلیس راهور فراجا مطرح كرد؛

هر فوتی تصادف بیش از ۵ میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد

هر فوتی تصادف بیش از ۵ میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد

به گزارش بیمه خانه، رییس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: بطور متوسط هر فوتی کشور 5 میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه مستقیم و غیر مستقیم دارد.


به گزارش بیمه خانه به نقل از مهر، پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر در نخستین سمپوزیوم ملی مدیریت حوادث ترافیکی ضمن اشاره به مراسم‌ ربعین حسینی اظهار داشت: این برنامه برای هم افزایی و همدلی بیشتر بین دستگاهها برگزار شده است ست و بعد از آن کم کم برای زمستان و نوروز ۱۴۰۲ آماده می شویم تا بتوانیم تلفات حوادث رانندگی را به حداقل برسانیم. وی افزود: علاوه بر تکلیف قانونی، ما تکلیف دینی و اخلاقی و بشردوستانه نیز داریم؛ این شروع قرارگاه عملیاتی برای کاهش تصادفات است. در ادامه سردار کمال هادیان فر رییس پلیس راهور فراجا به نقش مهم هلال احمر در کاهش تلفات رانندگی اشاره نمود و گفت برگزاری این جلسه ها برای هم افزایی و همدلی بسیار لازم است بررسی سوابق در کشورهای دیگر نیز حاکی از آنست که علاوه بر کار عملی به جلسات همفکری توجه بسیاری شده و سبب کاهش تصادفات شده است. هادیان فر افزود: در سال ۸۵ که من جانشین پلیس راهنمایی رانندگی بودم حدود ۲۸ هزار کشته و سالانه ۵۰۵ هزار مجروح و معلول ناشی از حوادث رانندگی داشتیم و در عرض ده الی پانزده سال این آمار کاهش محسوسی داشت و دلیل آن چیزی نبود جز دانا شدن مسئولین به مسئولیت های خود و باید اشاره کنم ۳۲ دستگاه در زمینه کاهش تصادفات نقش دارند اما برخی از این دستگاهها نقش خودرا فراموش کرده اند و هم اکنون حدود هشت دستگاه نقش مستقیم دارند. وی با اعلان اینکه در کشور حدود ۳۸ میلیون وسیله نقلیه تردد می کند اظهار داشت: ۹۲ درصد از ترددها در کشور زمینی است و این جابجایی ها در ۲۹۴ هزار کیلومتر راه جاده ای اتفاق می افتد؛ ۳۰ درصد از وسایل نقلیه فرسوده است که عامل تشدید تصادفات خواهد بود از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه ۱۲ میلیون موتورسیکلت وجود دارد که حدود ۱۰ میلیون از آنها فرسوده است و باید اشاره کنم ۵۴ میلیون نفر از مردم کشورمان دارای گواهینامه هستند و سالانه بیش از ۱۹ میلیارد تردد در شهر و جاده ها ثبت می شود و افزایش تردد رابطه مستقیمی با تعداد تصادفات دارد به شکلی که در نوروز مشاهده می نماییم افزایش ترددها موجب افزایش تصادفات جاده ای نیز می شود. رییس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: در بحث ترافیک همه دولت ها و سازمان ها تلاش دارند که آن را مدیریت کنند؛ در کشورهای دیگر نیز سعی شده تا حوادث خودرا به صفر نزدیک کنند و فوت شدگان ناشی از تصادف را به خسارت تبدیل کند بطور قطع امکان ندارد جلوی تصادف گرفته شود و وقوع تصادفات امری طبیعی است ولی این که چگونه مدیریت نماییم تا تصادفات حداقل شود امر دیگری است حدوداً ۳۰ تا ۵۰ میلیون نفر در دنیا به خاطر حوادث رانندگی گرفتار مجروحیت و معلولیت می شود. سالانه حدود ۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور صرف تصادفات می شود سردار هادیان فر با اعلان اینکه سالانه حدود ۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور صرف تصادفات می شود اظهار داشت: اگر بتوان در این مساله مدیریت خوبی داشته باشند صرفه جویی ارزی و مالی خوبی برای کشور خواهد بود بطور متوسط هر فوتی کشور ۵ میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه مستقیم و غیر مستقیم دارد و بیمه ها سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت می کنند که عدد بسیار زیادی بشمار می رود. وی با اعلان اینکه تصادف امر جدی است اظهار داشت: کرونا در دنیا موجی را به راه انداخت و روزانه هم اکنون ۵۰ نفر فوتی را به ثبت می رساند ولی روزی این بیماری تمام خواهد شد اما تصادفات هر روز به وقوع می پیوندد و موجب مجروحیت و فوتی افراد می شود؛ خیلی از افراد شایسته و نخبه کشورمان بر اثر تصادفات از بین رفتند این نیست که بگوییم تنها خود فرد موجب این امر است در صورتیکه ۲۵۰۰ نفر عامل مرگ مابقی در تصادفات شده اند هر چقدر فرد قانونمند باشد راننده دیگری وجود خواهد داشت که موجب ایجاد حادثه شود ما باید اهتمام نماییم با اراده ملی که وجود دارد ۵۰ درصد مسئله را حل نماییم کاهش ۳۱ درصدی به ازای ۱۰ هزار وسیله نقلیه را که در برنامه توسعه در نظر گرفته ایم را اجرائی نماییم. رییس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: پنج عامل مهم برای تصادفات در نظر گرفته می شود اول از همه مدیریت است باید تمام وزارتخانه ها و سازمان ها پای کار باشند و یک نفر به عنوان هماهنگ کننده دستگاهها را مکلف به انجام وظایف خود کند مورد دوم عامل انسانی است باید گفت همه مردم کاربر ترافیک هستند یا به عنوان راننده یا سرنشین خودرو و یا به عنوان عابر پیاده ۱۸ درصد نوجوانان زیر ۱۸ سال هستند و ۳۴ درصد سرنشینانی که فوت می کنند اغلب کودکان و بچه ها را شامل می شوند ۵۱ درصد فوت شدگان در همان لحظه وقوع حادثه فوت می کنند بدین سبب دستگاهها باید بطور مستمر به مردم آموزش بدهند نظارت داشته باشند و پیگیری های لازم را انجام دهند به عنوان مثال در سال ۸۵ طرح همیار پلیس راه افتاد و پس از آن شاهد کاهش ۱۸ درصدی تخلفات رانندگی بودیم. پنج هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور وجود دارد سردار هادیانفر با اعلان اینکه حدود پنج هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور وجود دارد اظهار داشت: باید اشاره نمود ۳۵ درصد تصادفات در همین نقاط اتفاق می افتد این مساله با حرف درست نمی گردد و منابع مالی نیاز دارد اگر ۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای این کار اختصاص داده شود می توان تمام نقاط حادثه خیز را اصلاح کرد. وی اظهار داشت: عامل چهارم تصادفات خودرو است من همیشه به مفهوم واقعی می خواستم خودروی ملی خواسته ام ولی موافق واردات هستم واردات موجب می شود رقابت بین خودروسازهای داخلی و خودرو های وارداتی ایجاد شود بطوریکه در گذشته شاهد آن بودیم که افزایش کیفیت های ایمنی در خودرو های داخلی به وقوع پیوست موضوع دیگری که در واردات سبب کاهش تلفات می شود بالا رفتن ایمنی ناوگان است که خودرو های وارداتی کیفیت نسبتاً بالاتری از خودرو های داخلی دارند وضعیت خودروی داخلی خوب نیست و ما باید این مطالبه را داشته باشیم تا خودرو ها کیفیت بهترین را پیدا کند. رییس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: مورد پنجم قوانین و مقررات است باید بگویم بعضی قوانین ما بازدارنده نیستند باید تخلفات حادثه خیز مجازات جایگزین داشته باشد نه این که یک نفر کسی را از بین ببرد و به آسانی بگوید دیه آنرا می دهم. سردار هادیان فر با اشاره به موضوع اربعین اعلام نمود: به لطف خدا و باز شدن مرزها شاهد این هستیم که زوار به سمت استانهای مرزی حرکت می کند در بازدیدی که از مرزها صورت گرفت شاهد آن بودیم نقاط حادثه خیز اصلاح شده و مسیرها پارکینگ ها بهبود یافته است است طبق ثبت نامی ها در سامانه سماح ۹۳ درصد بصورت زمینی به مرزها حرکت می کند که از این تعداد ۶۵ درصد برای مهر مرز مهران و در رتبه بعدی شلمچه و خسروی مرزهای هستند در نتیجه ما باید تمرکز خودرا ابتدا روی مرز مهران و سپس شلمچه بگذاریم.

1401/06/11
12:05:02
5.0 / 5
448
تگهای خبر: آموزش , بیمه , پلیس , پلیس راهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
بیمه خانه Bime khane