اجرای برنامه های هنری در نوروزگاه ها با محوریت شهرداری ها

اجرای برنامه های هنری در نوروزگاه ها با محوریت شهرداری ها

به گزارش بیمه خانه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور با اشاره به اجرای پویش ملی «بهار در بهار» با شعار شهروند شاد - ایران آباد در شهرها و روستاها طی تعطیلات نوروزی اظهار داشت: در تعطیلات نوروز امسال شاهد اجرای برنامه های هنری در فضاهای عمومی شهر و روستا در چارچوب نوروزگاه ها، ایستگاه های خدمات فرهنگی و اجتماعی توسط شهرداری ها و دهیاری ها هستیم.



به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا،، مهدی جمالی نژاد در در بازدید از ایستگاه ها و ستادهای استقبال نوروزی در راه زاهدان به میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان اظهار نمود: پویش ملی «بهار در بهار» درپی ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز ۹۸ از جانب عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر كشور و با عنایت به فرارسیدن ایام شروع سال نو و فصل بهار و ضرورت ارتقای نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه و گرامیداشت شایسته اعیاد ملی و مذهبی و روز طبیعت تدوین شده است.

وی افزود: نوروز ۱۳۹۸ مقارن با ماه پربركت رجب است و بر این اساس مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، نوروزگاه ها و ایستگاه های خدمات اجتماعی و فرهنگی شهرها و روستاها برنامه های مختلفی را در جهت ایجاد فضایی پرنشاط و شاداب با عنایت به تقارن تعطیلات نوروزی و اعیاد پربركت ماه رجب برگزار می كنند.

جمالی نژاد اضافه كرد: اجرای برنامه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در فضای عمومی شهرها و روستاها با عنایت به آیین و رسوم هر منطقه می تواند باعث ایجاد روحیه نشاط و امید و رابطه بیشتر هموطنان با یكدیگر شود. بنابراین شهرداری ها و دهیاری ها از راه ارائه خدمات متنوع در ایستگاه های خدمات اجتماعی و فرهنگی و سایر امكانات اطلاع رسانی و رسانه ای می توانند بهترین عملكرد را در این حوزه داشته باشند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور خاطرنشان كرد: از شهرداری ها خواسته شده زمینه ایجاد و تقویت بازارچه های عرضه صنایع دستی و محصولات تولیدی خانگی حسب مفاد قانون پشتیبانی از مشاغل خانگی و برگزاری تورهای گردشگری شهری و كاروان های گردشگری را فراهم نمایند.

جمالی نژاد همینطور از رصد و نظارت بر فعالیت شهرداری ها و دهیاری ها برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی دركمیته هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری های ستاد مركزی خدمات سفرهای نوروزی در وزارت كشور اطلاع داد.

اجرای موفق طرح های بازآفرینی نیازمند همكاری همه جانبه است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت كشور در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به منظور اولویت بندی و تمركز بر برنامه های باز آفرینی در زاهدان برای سه محله هدف اقدامات و برنامه های مربوطه طراحی شده و در دست انجام است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۵ تابحال اقدامات قابل توجهی توسط دستگاه های اجرایی و شهرداری ها برای ساماندهی وضعیت موجود انجام شده اما به علت ابعاد گسترده محرومیت در این مناطق پاسخگوی تمامی نیازهای ساكنان این مناطق نبوده است.

جمالی نژاد با اشاره به اینكه این محله ها دارای نیازمندی های فوری و جدی بویژه در حوزه زیرساخت های آموزشی، بهداشتی، درمانی و خدماتی هستند، اظهار داشت: طرح بازآفرینی شهری از اولویت های دولت می باشد و شهرداری ها باید زمینه اختصاص منابع دولتی در نظر گرفته شده برای این مورد را در همكاری با ادارات راه و شهرسازی فراهم نمایند.

رییس سازمان شهرداری ها با اشاره به اینكه اجرای موفق طرح های بازآفرینی نیازمند همكاری و همفكری تمامی دستگاه های دولتی مرتبط، شهرداری ها، بخش خصوصی و شهروندان است، اظهاركرد: توجه به طرح بازآفرینی شهری به علت تامین مسكن، كاهش خطرات زلزله، تغییر چهره شهر و اشتغال زا بودن بااهمیت است.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، جمالی نژاد همینطور بر تقویت ساختار ستاد بازآفرینی شهری استان سیستان و بلوچستان، تعیین مجری طرح ساماندهی مناطق حاشیه نشین با عنایت به توانمندی و در اختیار داشتن تجهیزات، تأمین منابع اعتباری مورد نیاز، ایجاد و تقویت دفاتر تسهیلگری، اجرای طرح تفصیلی توسط مجری معتبر، پایش تصرفات غیرقانونی و حفاظت از اراضی و انجام مطالعات مناطق حاشیه نشین و طراحی تفصیلی آنها تصریح كرد.




1398/01/03
14:24:03
5.0 / 5
5154
تگهای خبر: آموزش , اعتبار , تجهیزات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
بیمه خانه Bime khane