استاندار تهران خبر داد

ارائه پیشنهاد منع تردد از ۱۲ تا ۱۷ خرداد به ستاد كرونا

ارائه پیشنهاد منع تردد از ۱۲ تا ۱۷ خرداد به ستاد كرونا

بیمه خانه: استاندار تهران از ارائه پیشنهاد اعمال منع تردد از 12 تا 17 خردادماه سال جاری با هدف کنترل بیماری کووید19 آگاهی داد.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در آخر جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در تشریح آخرین وضعیت انتشار کرونا ویروس در استان تهران اظهار داشت: در جلسه امروز گزارشی از این بیماری و روند شیوع آن در استان تهران ارائه شد. این گزارش نشان داد باید همچنان دقت و مراقبت بیشتری داشته باشیم و روند تشدید رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را حفظ نماییم. اساسا با رعایت این شیوه می توانیم نسبت به حفظ وضع موجود و عدم برگشت به پیک مجدد موفق باشیم.
وی اضافه کرد: در جلسه امروز مصوبه ای درباب مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان های بیمه ای داشتیم. با عنایت به این که نقدینگی دانشگاه های علوم پزشکی کاهش یافته و مطالبات قابل توجهی از سازمان های بیمه ای دارند به شکلی که مطالبات از بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح قابل توجه است. ازاین رو با پرداخت این مطالبات قسمتی از هزینه بیمارستان ها که در وضعیت کرونائی کاهش یافته است تامین می شود.
وی تاکید کرد: اساسا در این راستا باید سازمان های بیمه ای شرایطی را فراهم نمایند که پرداخت ها در زمانی کوتاه تر صورت گیرد و منوط به ارسال پرونده های الکترونیک نباشد.
استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع رعایت پروتکلهای بهداشتی در انتخابات اشاره نمود و اضافه کرد: هیچ تجمع انتخاباتی در فضاهای بسته همانند مساجد و سالن های سرپوشیده نباید داشته باشیم. در فضاهای باز نیز با فاصله هشت متر و ظرفیت ۳۰ درصد باید جلسات برگزار گردد. در مورد جلسات درون ستادها نیز بر طبق رنگ بندی شرایط کرونائی تشکیل جلسات در شهرهای قرمز حداکثر با ۱۵ نفر، نارنجی ۲۰ نفر و زرد ۳۰ نفر بلامانع است. استقبال و راه اندازی کارناوال ها نیز ممنوعیت دارد و همه باید این موارد را بصورت دقیق رعایت نمایند. اساسا زمان برگزاری جلسات نیز حداکثر باید دو ساعت باشد. باید همکاری و هم افزایی لازم در این حوزه بوجود بیاید تا خدایی ناکرده شاهد ایجاد پیک مجدد نباشیم.
وی درباب روند واکسیناسیون در استان تهران نیز به راه اندازی ۶۴ مرکز واکسیناسیون در تهران اشاره نمود و اضافه کرد: تعداد این مراکز به زودی تا ۱۰۰ مرکز افزوده می شود و امیدواریم ابزار لازم برای واکسیناسیون گروه های سنی که در اولویت دریافت واکسن هستند فراهم گردد. این آمادگی در استان تهران به خوبی بوجود آمده به شکلی که تهران جزو استان های برتر در تامین فضا و ابزار لازم برای واکسیناسیون شده است.
وی درباب ممنوعیت تردد در روزهای تعطیل اظهار داشت: اگر جهش های جدید کرونا ویروس چرخش اش توسط ترددها فراهم گردد باید جلوی آن گرفته شود. در تعطیلی ها بیشترین سفر از تهران به همه نقاط کشور انجام می شود پس پیشنهاد و درخواست ما این است که مصوب شود از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه سال جاری منع تردد استانی همانند عید فطر اعمال شود.




منبع:

1400/03/04
09:50:43
5.0 / 5
1249
تگهای خبر: بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
بیمه خانه Bime khane