یك مقام انتظامی؛

انتشار اطلاعات افراد در شبكه های اجتماعی پیگرد قانونی دارد

انتشار اطلاعات افراد در شبكه های اجتماعی پیگرد قانونی دارد

به گزارش بیمه خانه یك مقام انتظامی اظهار داشت: افرادی كه فكر می كنند می توانند به راحتی دست به هتك حیثیت افراد بزنند باید بدانند پلیس فتا مجرمان سایبری را در كوتاه ترین زمان ممكن شناسایی و دستگیر خواهد نمود.



به گزارش بیمه خانه به نقل از مهر، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد با بیان این خبر بیان كرد: با دریافت مرجوعه قضایی از جانب خانم جوانی در خصوص انتشار تصاویر خصوصی وی در یكی ازصفحات اینستاگرام، كارشناسان پلیس فتا با عنایت به اظهارات شاكیه و بررسی و اقدامات فنی، متهم پرونده كه همكلاسی وی بود را در كمترین زمان شناسایی نمودند.
این مقام مسئول اضافه كرد: با به دست آمدن مستندات مربوطه، متهم كه یكی از همكلاسی های شاكیه بود با گمان این اینكه وی با نامزدش در ارتباط می باشد، با عنایت به اینكه از فالوور های اینستاگرام شاكیه بوده با سوء استفاده از اعتماد و تصاویر بارگزاری شده در پیج خصوصی، مبادرت به انتشار تصاویر و درج مطالبی كذب در صفحه ای جعلی نموده كه باعث هتك حیثیت شاكیه در محیط دانشگاهی شده است.
وی افزود: در شبكه های اجتماعی خیلی از هویت ها جعلی است، از این رو كاربران از اعتماد به افراد ناشناس در شبكه های اجتماعی شدیدا اجتناب كنند و در تبادل یا به اشتراك گذاشتن مطالب و تصاویر خصوصی خود باید دقت لازم را داشته باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.
رئیس پلیس فتا استان یزد در مورد نتیجه پرونده مذكور اظهار داشت: مهسا ۲۴ ساله متهم این پرونده با دستور قضایی بعد از احضار به این پلیس در بازجویی های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی كشف شده به جرم خود اعتراف و عنوان نمود به دنبال حسادت و گمانه زنی نسبت به همكلاسی اش بابت ارتباط با نامزد وی كه هر سه در یك كلاس می باشند، مبادرت به بارگزاری تصاویر خصوصی و درج مطالب كذب در صفحه ای جعلی در اینستاگرام كرده است.
رئیس پلیس فتا استان یزد خطاب به كاربران اضافه كرد: شبكه های اجتماعی مكان مناسبی برای تسویه حساب شخصی و اعمال مغرضانه نیست و افرادی كه فكر می كنند می توانند به راحتی دست به هتك حیثیت افراد بزنند باید بدانند پلیس فتا مجرمان سایبری را در كوتاه ترین زمان ممكن شناسایی و دستگیر خواهد نمود.
رئیس پلیس فتا استان یزد درهشدار به كاربران فضای سایبر متذكر شد هر گونه انتشار اطلاعات و تصاویر دیگران در فضای مجازی بخصوص شبكه های اجتماعی بدون اجازه جرم است و پیگرد قانونی دارد، از این رو كاربران دقت كنند بدون اجازه دیگران مبادرت به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی آنها نكنند چون كه دانستن و یا ندانستن قوانین در رابطه با جرم باعث بخشش و یا كاهش مجازات مجرمان نمی گردد.

1397/11/14
14:53:29
5.0 / 5
4551
تگهای خبر: انتظامی , پلیس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
بیمه خانه Bime khane