رئیس پلیس تهران مطرح كرد؛

سرقت خزانه یك بانك توسط عوامل شركت حفاظتی خصوصی

سرقت خزانه یك بانك توسط عوامل شركت حفاظتی خصوصی

به گزارش بیمه خانه رئیس پلیس تهران با اشاره به فعالیت برخی شركت های خصوصی حفاظتی، اظهار داشت: در یك مورد خزانه یك بانك خصوصی توسط عوامل یكی از این شركت های خصوصی سرقت شد.



به گزارش بیمه خانه به نقل از مهر، سردار حسین رحیمی بامداد دوشنبه در همایش موسسات حفاظتی و مراقبتی تهران با اشاره به نقش ویژه موسسات حفاظتی و مراقبتی در برقراری نظم و انضباط در تهران بزرگ، اظهار نمود: این مجموعه ها از سال ۸۰ بر مبنای قانون رسمی شدند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: تلاش نیروی انتظامی این است كه برخی ماموریتها را برون سپاری كند كه این موسسات حفاظتی و مراقبتی در كنار نیروی انتظامی شكل گرفت، شرایط فراوانی برای احراز مجوز برای این شركتها طی می شود و اگر تخلفی از جانب آنها صورت بگیرد، نیروی انتظامی به شدت با آنها برخورد می كند؛ كلانتری ها باید حامی و ناظر بر این شركتها باشند.
وی خاطرنشان كرد: با توان قدرت از شركتهای انتظام و حفاظتی و مراقبتی حمایت می نماییم و باید فضایی تولید شود كه خدمات این شركتها روزبه روز توسعه پیدا كند.
رحیمی متدكر شد: از طرفی دیگر شركتهایی كه در پوشش نیروی انتظامی نیستند، فعالیت دارند كه تعداد زیادی از این شركتها گرفتار مشكل هستند، جرایم سنگین مرتكب می شوند و حتی در یك مورد خزانه یك بانك خصوصی را بردند؛ بانكی كه حفاظت و مراقبتش را این به شركت خصوصی كه با پلیس هماهنگی نداشت، داده بود.
وی افزود: مجوزها برای اداره این شركتها به افراد معمولی داده نمی گردد، ۱۵۴ شركت بالغ بر ۱۲ هزار نیرو فقط در تهران برای حفاظت از مجتع های مخلتف، پاساژها و كارخانه ها فعالیت می نمایند، دستور جدیدی صادر كردم كه باید صورت گیرد، باید در مجتمع های تجاری و مسكونی بزرگ بحث جدیدی را برای حفاظت از آنها رقم بزنیم.
رحیمی با اشاره به اینكه اغلب مجتمع ها در پاركینگ گرفتار مشكل هستند و یا شاید افراد اوباش داخل آنها تردد دارند، اظهار داشت: به دنبال این هستیم ارتباطی با مدیران این مجتمع ها برقرار نماییم، از مدیران پاساژها و فروشگاه های بزرگ، مراكز مسكونی بزرگ انتظار داریم كه با پلیس با ارتباط داشته باشند، پلیس دائم نمی تواند از آنها سركشی كند كه این كار به موسسات حفاظتی و مراقبتی محول می شود، درست است جرایم خشن نزدیك به ۴۰ درصد كاهش داشته اما جرایم خرد شاهد افزایش بوده است.
رئیس پلیس پایتخت اضافه كرد: در خیلی از مجتمع های مسكونی با وجود نگهبان سرقت صورت گرفته است چونكه نگهبان فقط محدوده خاصی را مراقبت می كند، تهران كمترین افزایش جرم در كشور را داشته است اما همین قدر را هم برنمی تابیم، باید چتر كنترلی را روزبه روز در پایتخت بیشتر نماییم.
رحیمی با اشاره به اینكه شركتهای غیرقانونی باید جمع شده و از شركتهای دارای مجوز حمایت صورت گیرد، خاطرنشان كرد: ما برای امنیت خرج نمی نماییم كه این نگاه باید تغییر پیدا كند.

1397/11/08
16:15:39
5.0 / 5
4944
تگهای خبر: انتظامی , پلیس , خدمات , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
بیمه خانه Bime khane