ابلاغ دستورالعمل ارتقای امنیت بانوان در شهر به مناطق ۲۲ گانه تا آخر مهر

ابلاغ دستورالعمل ارتقای امنیت بانوان در شهر به مناطق ۲۲ گانه تا آخر مهر

به گزارش بیمه خانه مدیركل امور بانوان شهرداری تهران از ابلاغ دستور العمل طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط های شهری به مناطق ۲۲ گانه تا آخر مهر ماه اطلاع داد.


زهرا بهروز آذر در گفت و گو با ایسنا، در مورد سرانجام طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط های شهری که در منطقه ۱۰ به صورت پایلوت اجرایی شد، اظهار داشت: پیرو اجرای برنامه "تهران شهری برای همه"، در نظر داریم شهر را برای همه گروه های مختلف شامل زنان، سالمندان، کودکان و... آماده نماییم.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهر ما را زنان می سازند، اضافه کرد: گاها متاسفانه زنان تجاربی از القای حس ناامنی در بعضی فضاهای شهر دارند و این حس مانع از حضور آنها در شهر می شود که ما بعنوان مسئولین شهری وظیفه داریم ضمن امن کردن فضا، حس امنیت را هم ارتقا دهیم.

بهروز آذر با اشاره به اینکه در این راه منطقه ۱۰ به صورت پایلوت انتخاب شده بود و نتایج حاصل از این منطقه احصا و جمع بندی شد، اظهار داشت: بر مبنای تجارب کسب شده در منطقه ۱۰، دستورالعملی برای مناطق ۲۲ گانه تدوین شده است که در چهار گام اجرایی همچون شناسایی نقاط ناامن و بی دفاع در سطح مناطق، ثبت به روی نقشه جی ای اس منطقه، اولویت بندی و رفع آنها، این طرح را دنبال می نماییم.

وی ادامه داد: این فضاهای ناامن از راه گفتگو با زنان، شورایاران و معتمدین محل و مدیران نواحی شناسایی می شوند که پس از آن موضوعات در کارگروه محلی به ریاست شهردار منطقه بررسی شده و بعد از اولویت بندی، راهکارهای رفع این فضاها انتخاب و مشکل رفع خواهد شد.

بهروز آذر با اشاره به اینکه دستورالعمل طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط های شهری آماده و برای نظرخواهی به مناطق ارسال شده است، افزود: امیدواریم حداکثر تا مهرماه بتوانیم این دستورالعمل را نهایی و برای اجرا به همه مناطق ابلاغ نماییم.
به قول وی، نکته قابل توجه این است که در نظر داریم از این پس برای اجرای این طرح در سایر مناطق در ابتدا اطلاعات میزان جرم خیزی را از نیروی انتظامی کسب نماییم که مکاتبات انجام شده است و پس از اجرای طرح هم حتما میزان تاثیرگذاری طرح در کاهش حس ناامنی و ناامنی سنجش می شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به ضرورت مشارکت پذیری شهروندان در اجرای این طرح با تاکید بر اینکه گاها مردم محلات به علت آشنایی به فضای محلی بهتر از کارشناسان می توانند ما را در رفع نقاط ناامن کمک کنند، اضافه کرد: در منطقه ۱۰، ۸۰ نقطه ناامن برای زنان با کمک اهالی شناسایی شد که حدود ۵۰ نقطه به صورت کامل رفع خطر شد، اما برخی موارد ناامن کننده باید به طو پیوسته دنبال شود مثلا یکی از موارد القا کننده ناامنی برای زنان، شمشادهای بلند بود که این شمشادها باید پیوسته کوتاه شوند و از طرفی دیگر دقت داشته باشید رفع مساله حس ناامنی به علت اینکه ریشه در روان افراد دارد نیازمند کار و آموزش بیشتری است.



1399/06/28
14:54:31
5.0 / 5
1858
تگهای خبر: آموزش , انتظامی , دستورالعمل , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
بیمه خانه Bime khane