آغاز اسقاط موتورسیكلت های كاربراتوری بنزینی بزودی

آغاز اسقاط موتورسیكلت های كاربراتوری بنزینی بزودی

بیمه خانه: دبیر كارگروه ملی كاهش آلودگی هوا ضمن اشاره به آغاز اجرای طرح اسقاط موتورسیكلت های كاربراتوری برمبنای مصوبه هیات وزیران و قانون هوای پاك، از توافق بین پلیس راهور، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و ستاد مدیریت سوخت برای اسقاط ۲۵ هزار موتوركاربراتوری تا دو ماه آینده آگاهی داد.



وحید حسینی در گفت وگو با ایسنا، افزود: با عنایت به اینكه بر طبق آیین نامه فنی «ماده 2» قانون هوای پاك، هیات وزیران پلاك گذاری هر موتورسیكلت بنزینی جدید را منوط به اسقاط یك دستگاه موتورسیكلت فرسوده كرده است، هفته گذشته توافق مهمی بین پلیس راهور، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بعنوان مالك عمده موتورسیكلت های رسوبی، انجمن صنفی اسقاط و بازیافت و ستاد مدیریت سوخت وزارت راه و شهرسازی در محل سازمان حفاظت محیط زیست انجام و مقرر شد همه نهادهای ذیربط تمام تلاش و همكاری خودرا برای تحویل حداقل ۲۵ هزار موتورسیكلت رسوبی طی دو ماه آینده برای اسقاط انجام دهند.

وی همین طور با اشاره به اهداف مصوبه دولت در خصوص اسقاط موتورسیكلت كاربراتوری به ازای تولید هر موتورسیكلت بنزینی جدید اشاره كرد: هدف از این تصمیم اسقاط انبوه موتورسیكلت های رسوبی، نوسازی و جایگزینی موتورسیكلت های فرسوده در حال تردد با موتورسیكلت های جدید و پشتیبانی از موتورسیكلت برقی است. تولید موتورسیكلت های برقی از این مصوبه مستثنی است.

حسینی با اشاره به اینكه تابحال اسقاط موتورسیكلت در كشور به صورت منظم و انبوه مرسوم نبوده است، اظهار داشت: تابحال فرآیند اسقاط موتورسیكلت دارای مشكلات اجرایی و حقوقی بود اما خوشبختانه با تلاش همه دستگاه های دولتی و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست این مساله در چارچوب مصوبه هیات وزیران حل و فصل شد و موتورسیكلت سازان مكلف شدند در ازای تولید هر دستگاه موتورسیكلت بنزینی جدید یك موتورسیكلت كاربراتوری را اسقاط كنند.

دبیر كارگروه ملی كاهش آلودگی هوا درانتها اظهار نمود: در كنار مصوبه اسقاط موتورهای كاربراتوری، سازمان حفاظت محیط زیست در تلاش است بسته حمایتی را به دولت پیشنهاد كند تا دارندگان موتورسیكلت های فرسوده رغبت لازم برای تبدیل وسیله خود به شرایط بهتر را پیدا كنند، شهرداری تهران باز در این زمینه آمادگی خودرا برای همكاری اعلام نموده است. امیدواریم علاوه بر تهران سایر كلانشهرهای درگیر آلودگی هوا باز وارد میدان شوند چون سوژه اسقاط، سیاست هوشمندانه ای است كه به كاهش آلودگی هوا كمك و همزمان استفاده از موتورسیكلت های برقی را تشویق می كند و همچنان چرخ تولید و اشتغال را هم در صنعت موتورسیكلت و هم در مراكز اسقاط و بازیافت به حركت در می آورد.




1397/10/08
13:45:01
5.0 / 5
5120
تگهای خبر: پلیس , پلیس راهور , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
بیمه خانه Bime khane