تشریح مشكلات خط متروی هشتگرد از زبان هاشمی

تشریح مشكلات خط متروی هشتگرد از زبان هاشمی

به گزارش بیمه خانه رئیس شورای شهر تهران از بهره برداری سه ساعته مترو هشتگرد آگاهی داد و اظهار داشت: باید مشكل سیگنالینگ، مخابرات و كمبود برق این خط رفع گردد.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، محسن هاشمی ظهر امروز در بین جلسه علنی شورای شهر ریاست جلسه را به ابراهیم امینی نایب رییس سپرد و با حضور در جمع خبرنگاران در مورد چرایی عدم حضور اعضای شورا در جلسه علنی در هنگام قرائت گزارش شورایاران اظهار داشت: گزارش شورایاران جزء دستور جلسه شورای شهر نیست و بنا بر این ضرورتی ندارد كه همه اعضا حضور داشته باشند؛ اما خوب است كه همه اعضای شورای شهر در این جلسات حضور داشته باشند.
وی در مورد افتتاح مترو هشتگرد و انتقادات وارده به این افتتاح اظهار داشت: دقت داشته باشید كه مترو هشتگرد جزء پروژه ی مترو تهران – كرج – گلهشهر- هشتگرد است و حالا با تاخیر 25 ساله این افتتاح انجام می شود.

هاشمی با بیان این كه قسمتی از تجهیزات این خط همچون سیگنالینگ و مخابرات هنوز تكمیل نشده است، اشاره كرد: از آنجایی كه مقرر است شركت بهره برداری متروی تهران از این خط بهره برداری كند اعلام كردیم كه بهره برداری به صورت آزمایشی خواهد بود.

وی در مورد ناقص بودن سیستم مخابرات این خط نیز اظهار داشت: در گذشته برای كنترل خط از بی سیم استفاده می كردند اما حالا با استفاده از موبایل كاركنان و مدیران، این مساله قابل حل است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینكه مسئله سیگنالینگ حساس است و باید هر چه سریعتر تكمیل شود، اظهار داشت: بنا بر این بهره برداری از این خط به صورت آزمایشی اعلام شده و بر همین مبنا این خط تنها دو الی سه ساعت در روز و از ساعت 11 تا 13 خدمات رسانی خواهدنمود و پس از آن كه كمبودهای خط در یك الی دو ماه آینده برطرف شد كم كم می توانیم ساعت خدمت رسانی را افزایش دهیم. ضمن اینكه دقت داشته باشید كه بیشتر پروژه های ریلی این گونه افتتاح می شود.

رئیس شورای شهر تهران با تاكید بر این كه مسئولان هشتگرد باید هر چه سریعتر نسبت به رفع مشكلات سیگنالینگ و تكمیل آن اقدام نمایند، اظهار نمود: مسئولان هشتگرد قول دادند كه هر چه زودتر این مهم تكمیل شود.

به قول هاشمی، خط متروی هشتگرد به صورت آزمایشی و رایگان خدمت رسانی خواهدنمود.

وی در پاسخ به این پرسش كه چرا این خط با وجود نقصها زیاد افتتاح شد؟ اظهار داشت: زمانی كه من مدیر عامل مترو بودم و ایستگاه گلشهر و كرج ساخته شد گفتند كه هشتگرد را هم بساز اما گفتم كه پول نداریم. حالا دیدیم كه خوشبختانه شهرهای اقماری بویژه هشتگرد، تامین سرمایه كرد و این مهم محقق شد.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینكه بهره برداری از این خط با متروی تهران است اما از نظر برق نیز كمبود داریم و لازم است كه یك پست برق ای تی پی تقویت كننده نصب شود، اشاره كرد: اما مشكل سیگنالینگ این خط باید هر چه سریعتر رفع گردد.

وی در پاسخ به این پرسش كه چرا شهردار تهران، 2 درصد عوارض تاكسی های اینترنتی را بخشیده اظهار داشت: در این خصوص عضو هیات رئیسه به شهردار تذكر داد و حتما حناچی نیز به این مساله پاسخ می دهد و آنرا منتشر می نماییم.




منبع:

1398/10/10
12:33:30
5.0 / 5
4350
تگهای خبر: تجهیزات , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
بیمه خانه Bime khane