معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت

دستگیری اعضای باند تصادف ساختگی

دستگیری اعضای باند تصادف ساختگی

به گزارش بیمه خانه معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به شیوه تصادف ساختگی اطلاع داد و اظهار داشت: شهروندان با شناسایی سارقان را شناسایی كنند.


به گزارش بیمه خانه به نقل از مهر، سرهنگ كارآگاه احمد نجفی در تشریح این خبر اظهار نمود: برخی از شهروندان با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس و اعلام نموده اند كه افرادی ناشناس در بزرگراه و خیابان های شهر تهران با ایجاد تصادف ساختگی از آنها مبالغی را اخاذی كرده اند و تقاضای دستگیری متهمان آنان را داشته اند. وی بیان داشت: شكایت های اعلامی با مبحث اتهامی سرقت به عنف با دستور بازجو شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار كارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی برای تحقیقات تخصصی قرار گرفت.
این مقام انتظامی با اشاره به اینكه كارآگاهان در محل های تصادف ساختگی حاضر شدند و به تحقیقات میدانی پرداختند، اظهار داشت: در تحقیقات پلیسی كارآگاهان موفق شدند اعضای این باند ۴ نفره را شناسایی و متعاقب آن مخفیگاه آنان را در محدوده خلیح شناسایی كنند. نجفی اظهار داشت: در چهاردهم مهرماه سال جاری با هماهنگی های قضائی اعضای این باند كه همگی از اعضای یك خانواده بودند در یك عملیات مشترك توسط كارآگاهان پلیس آگاهی در مخفیگاه شان دستگیر و برای ادامه تحقیقات تكمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند. وی اظهار داشت: متهم اصلی پرونده كه مردی ۴۵ ساله است در اظهارات خود به كارآگاهان، اذعان داشت: مدت یك سال است به شیوه تصادف ساختگی از رانندگان خودرو های عبوری در مناطق سعادت آباد، پونك، جنت آباد، تهرانسر، اتوبان آزادگان و... زورگیری و اخاذی می نماییم. اغلب سوژه های خویش را از بین خودرو های لوكس و گران قیمت و با رانندگان جوان و كم تجربه انتخاب می كردیم و با تمارض طوری رفتار می كردیم كه افراد متوجه ساختگی بودن تصادف نشوند. این مقام انتظامی صریح كرد: متهم در ادامه اظهاراتش، اظهار داشت: با تشكیل باندهای ۲ و ۳ نفره در خیابان ها با كوبیدن عمدی دست خود به آینه ی بغل خودرو و با داد و فریاد های دروغین كه از ناحیه دست گرفتار مصدومیت شدید شده ایم، خودروی مد نظر را متوقف و در صورتیكه سوژه فرار می كرد با خودروهایی كه داشتیم ( پراید - پرشیا – سمند – پژو۴۰۵) به دنبال او رفته و در محلی مناسب با این عنوان كه زدی به مردم و فرار كردی وی را متوقف و مبادرت به اخاذی و سركیسه كردن سوژه میكردیم. معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت با بیان این خبر، اظهار داشت: با عنایت به دستگیری تمامی اعضای این باند و اعتراف صریح آنان، هر ۴ متهم با صدور قرار قانونی و دستور قضائی برای انجام تحقیقات تكمیلی و شناسایی سایر جرایم احتمالی در اختیار كارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند. نجفی در انتها با اشاره به اینكه دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان برای شناسایی و تكمیل پرونده قضائی، از جانب بازجو شعبه ۶ دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر گردیده است، اضافه كرد: شهروندانی كه بدین شیوه و شگرد از آنان سرقت شده است و موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده اند، برای پیگیری و تشكیل پرونده مقدماتی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی رجوع كنند.





1398/08/03
14:33:42
5.0 / 5
4504
تگهای خبر: انتظامی , پلیس , پلیس آگاهی , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
بیمه خانه Bime khane