تدوین نهایی طرح ساختاری حریم شهر تهران تا ۶ ماه آینده

تدوین نهایی طرح ساختاری حریم شهر تهران تا ۶ ماه آینده

به گزارش بیمه خانه سرپرست اداره كل حریم شهرداری تهران از تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا شش ماه آینده و رونمایی از آن تا آخر سال جاری اطلاع داد.



به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، مجتبی شكری با اشاره به اینكه پتانسیل های خوبی در محدوده حریم شهر تهران وجود دارد كه می توانیم از این ظرفیت بعنوان فرصت مغتنم برای فعالیت های گردشگری و تفریحی در منطقه ۲۰ و حتی كلانشهر تهران استفاده نماییم، اظهار داشت: منطقه ۲۰ از لحاظ وجود المان های تاریخی، مذهبی، طبیعی و تفریحی خاص و منحصر به فرد است و با عنایت به این موقعیت ویژه، بایستی طرح های متفاوت با نگاه همه جانبه جهت استفاده از ظرفیت های موجود برنامه ریزی شود.

وی در ادامه اظهاركرد: شهرری با عنایت به پیشینه تاریخی و ذخایر معنوی می تواند بعنوان پایگاه اجتماعی و قطب گردشگری مذهبی، ورزشی و تفریحی در تهران مطرح شود.

سرپرست اداره كل حریم شهرداری تهران اضافه كرد: ظرفیت های مناسبی كه در محدوده حریم این منطقه وجود داشت را بررسی كردیم و با ارجاع این موارد به مشاور، طرح اولیه آن در چارچوب طرح های موضعی تهیه خواهد شد و با نگاه تعاملی كه وجود دارد این پروژه ها در محدوده ساختاری طرح جامع حریم شهر تهران جانمایی می شود.

شكری سیاست مدیریت شهری تهران و نگاه مدیران ارشد را هم راستا با توسعه و پیشرفت منطقه ۲۰ برشمرد و اظهار داشت: بزودی شاهد اتفاق های اعجاب انگیز و خاص در منطقه ۲۰ خواهیم بود كه نقطه تأثیرگذاری در اقتصاد كلان شهر ری خواهد بود.

سرپرست اداره كل حریم شهرداری تهران با اشاره به اینكه جلسات هماهنگی و تعامل با مناطق در چارچوب كمیته های تخصصی در حال برگزاری است، اظهاركرد: تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا شش ماه آینده نهایی و تا آخر سال جاری رونمایی می شود.

وی تاكید كرد: در تدوین نهایی این طرح نظرات و پیشنهادات تمامی ذینفعان و دستگاه های متولی مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

فرهاد افشار - شهردار منطقه ۲۰ - كه از آغاز سكانداری مدیریت شهری منطقه ۲۰ رونق كسب و كار، نگاه توسعه ای و تبدیل شهر ری به قطب گردشگری زیارتی و سیاحتی را بعنوان رویكرد برنامه های اجرایی مدیریت شهری منطقه ۲۰ عنوان كرده بود، اظهار داشت: این بازدید در جهت برنامه راهبردی منطقه ۲۰ و تبدیل این منطقه به قطب گردشگری، زیارتی و سیاحتی انجام شد.

افشار توسعه اقتصادی را رمز توسعه شهر ری برشمرد و اظهاركرد: حریم پیرامون ری، پتانسیل عظیمی است كه ضمن حفاظت از آن قابلیت توسعه گردشگری و فضاهای تفریحی را هم دارد.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینكه موقعیت های خاص شهر ری كه قابلیت گردشگری دارند شناسایی شده اند، اظهار داشت: شهرری قابلیت تبدیل شدن به مقصد سفرهای گردشگری تاریخی و مذهبی را دارد و تمامی برنامه های عملیاتی و طرح های شهری با این رویكرد طراحی و اجرا خواهد شد.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ۱۷۶ كیلومترمربع از منطقه ۲۰ در محدوده حریم شهر تهران واقع شده است كه بخشی از نواحی ۳، ۵، ۶ همینطور كل سطح ناحیه ۷ را شامل می شود.




1398/03/04
21:40:23
5.0 / 5
4881
تگهای خبر: شهرداری , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بیمه خانه Bime khane