کدام مناطق پایتخت بیشترین و کمترین زباله بیمارستانی را دارند؟

کدام مناطق پایتخت بیشترین و کمترین زباله بیمارستانی را دارند؟

به گزارش بیمه خانه، رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اعلان اینکه مکانیزم جمع آوری زباله بیمارستانی توسط سازمان پسماند با رعایت پروتکلهای بهداشتی است، اظهار داشت: روزانه 55 خودرو مخصوص در 3 شیفت کاری حدود 130 تن زباله بیمارستانی را جمع آوری می کنند.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، سوده نجفی با اشاره به وضعیت جمع‎ آوری پسماندهای بیمارستانی در شهر تهران اظهار داشت: پسماند به ۵ دسته عادی، پزشکی، ویژه، کشاورزی و صنعتی تقسیم می ‎شود که بر طبق این تعریف، پسماند پزشکی شامل کلیه پسماندهای عفونی و زیان آور ناشی از بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، درمانی، لابراتوار های تشخیص طبی و... است.
وی با اشاره به قانون مدیریت پسماند افزود: برمبنای ماده هفتم قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرائی کلیه پسماندها غیر از پسماند صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها و حریم آنها بر عهده شهرداری ها و دهیاری ها و در خارج از حوزه و وظایف شهرداری ها و دهیاری ها برعهده بخشداری هاست.
نجفی با اعلان اینکه مدیریت اجرائی پسماندهای صنعتی و ویژه برعهده تولیدکننده خواهد بود، تصریح کرد: در صورت تبدیل آن به پسماند، جمع آوری برعهده شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری ها خواهد بود و مرجع تشخیص تبدیل این پسماندها به پسماند عادی سازمان محیط زیست است. پسماند عادی نیز پسماندی است که برای خاک، محیط، انسان و جانواران خطرناک نباشد و به بهترین شکل مانند کود کمپوست و یا برق به محیط برگردد.
رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با تکیه بر این که طبق قانون، وزارت بهداشت متولی جمع آوری پسماندهای بیمارستانی است اما هم اکنون سازمان پسماند شهرداری تهران این مساله را در شهر تهران پیگیری می کند، اشاره کرد: برمبنای بررسی های انجام شده نزدیک به ۱۷ هزار مرکز درمانی در سطح شهر تهران وجود دارد که ۱۱ تا ۱۲ هزار مرکز تولید پسماند دارند. از این تعداد چهار هزار و ۸۰۰ مرکز برمبنای نرخ جمع آوری و دفع پسماند بیمارستانی مصوب شورای اسلامی شهر تهران تحت پوشش سازمان پسماند قرار دارد.
وی با بیان این که سازمان پسماند شهرداری تهران زباله های ۱۶۰ بیمارستان را در شهر تهران جمع آوری می کند، اشاره کرد: میزان این پسماند بصورت میانگین چهار هزار و ۲۰۰ تن در ماه است.
نجفی با اعلان اینکه سایر بخشهایی که جمع‎ آوری پسماند آنها با سازمان مدیریت پسماند است شامل آزمایشگاه‎ ها، مطب ‎ها و آرایشگاه ‎های زنانه است، اظهار داشت: مکانیزم جمع آوری زباله توسط سازمان پسماند با رعایت پروتکلهای بهداشتی است و روزانه ۵۵ دستگاه خودرو مخصوص در ۳ شیفت کاری، مبادرت به جمع آوری حدود ۱۳۰ تن زباله می کنند.
عضو کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران اعلام نمود: منطقه ۶ پایتخت با وجود ۳۴ بیمارستان و ۳۳۴ مرکز درمانی خرد و تولید ماهانه ۴۳۹ تن پسماند عفونی بیشترین رقم را به خود اختصاص داده و منطقه ۲۱ با وجود یک بیمارستان و ۶۱ مطب و مرکز درمانی و تولید ماهانه ۵ تن پسماند پایین ترین میزان تولید پسماند بیمارستانی را در میان مناطق ۲۲ گانه دارد.
طبق گزارش سایت شهر، این عضو شورای اسلامی شهر تهران در آخر اشاره کرد: گویا اخیراً مصوبه ای درباب الزام قرارداد با سازمان پسماند جهت جمع آوری پسماندهای پزشکی برای کسب پروانه طبابت از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری و الزامی شده که این مساله گامی مثبت در امتداد دفع پسماندهای پزشکی است که باید آنرا به فال نیک گرفت.



1402/05/08
10:59:11
5.0 / 5
312
تگهای خبر: آموزش , خدمات , خودرو , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
بیمه خانه Bime khane