رئیس كمیته هوشمندسازی شورای شهر عنوان كرد

قراردادهای چندماهه علت مشکلات کارت بلیت های مترو در پایتخت

قراردادهای چندماهه علت مشکلات کارت بلیت های مترو در پایتخت

بیمه خانه: رییس کمیته هوشمندسازی شورای شهر تهران در مورد مشکلات پیراموان کارت بلیت های مدت دار و کمبود برخی کارت بلیت های مترو توضیحاتی را ارائه نمود.


علی اصغر قائمی در گفت و گو با ایسنا، ​​​​​​ درمورد کمبود کارت بلیت های مدت دار در ایستگاه های مترو با اعلان اینکه پروژه کارت بلیت یا پرداخت الکترونیکی کرایه بصورت یکپارچه، عمر ۱۲ ساله در تهران دارد و در دوره ای که این پروژه شروع شد مبتنی بر شرایط تکنولوژیک آن زمان بود و طبیعتا باید در طول این مدت بروزرسانی می شد، اظهار داشت: مشکل اینجاست که در عرصه کارت بلیت ما دو پیمانکار داریم، بگونه ای که یکی پیمانکار در عرصه صدور کارت فعال است و دیگری هم پیمانکار پذیرش کارت بوده است و سازمان فناوری شهرداری تهران نیز نقش نقطه مرکزی تبادل اطلاعات و تسویه حساب را دارد.

وی با اعلان اینکه قراردادی که سال ۸۹ با پیمانکاران بسته شده بود، ۱۰ ساله بود و حالا مدت زمان قرارداد تمام شده است و کسی به فکر تمدید و بروز رسانی قرار داد نیست، اظهار داشت: حدود ۳ سال از مهلت قرارداد گذشته شده است و شهرداری تهران تصمیمات مقطعی و موقت در این خصوص گرفته، بگونه ای که قراردادها را چند ماهه تمدید کرده و به همین دلیل وقتی پیمانکار با قراردادهای ماهانه مواجه می شود و از کار پایدار مطمئن نباشد، خیلی نمی تواند برنامه ریزی کند.

قائمی افزود: این که شهرداری چند ماهه قرارداد را تمدید می کند، قابل قبول نیست. درحالی که مدتی است موضوع خدمات پذیرش که عمدتاً مدیریت کارت خوان های داخل اتوبوس و تخلیه دیتاست را به شرکت «رایانه شهر» سپرده و دوره قرارداد با صادر کننده کارت سالهاست که تمام شده و معین نیست شهرداری چه می خواهد انجام دهد.
بگفته عضو شورای شهر تهران، به همین دلیل در اوایل امسال، نامه مفصل ۱۷ صفحه ای به شهردار تهران نوشته و ارسال کردم و تمام وجوه این اقدام را به آنها توضیح دادم و شهردار هم نامه را بررسی و جهت پیگیری به واحدهای مربوطه ابلاغ کرد؛ این که چرا تصمیم جدی نمی گیرند را نمی دانیم و شاید لایه هایی در شهرداری اعمال نظر و نفوذ می کنند که کارها پیش نمی رود؛ البته شهرداری کلیت موضوع را قبول دارد؛ اما در اجرا، کند هستند.

وی با اعلان اینکه مدت هاست قرارداد بلیت الکترونیکی با اپراتورش تمام شده و هنوز شهرداری تصمیمی بر تمدید، تجدید و یا انتخاب اپراتور جدید نگرفته است، اظهار داشت: این عدم انعقاد قرارداد آثار مختلفی را می گذارد. هر چند که ما در نظر داشتیم شاهد ارتقاء تکنولوژی پرداخت الکترونیک کرایه مبتنی بر کیف پول شهروندی یا بارکد دو بعدی باشیم؛ اما هنوز به عاقبت نرسیده است.

قائمی با اعلان اینکه پس از گذشت تجربه یک دهه از پرداخت الکترونیکی کرایه، انتظار داشتیم که دامنه کاربرد این دانش از بلیت فراتر رود، اظهار داشت: مدیران شهرداری قول داده اند که برنامه ریزی های لازم را برای رفع مشکلات و ارتقاء سیستم پرداخت الکترونیک انجام دهند. چونکه قرار بود کارت بلیت در اختیار مردم در مقیاس گسترده تر فعال شود و در کل چند نظام صادر کننده در مورد پرداخت الکترونیک فعال باشند که در قالب کارت شهروندی، بارکد دو بعدی، کیف پول شهروندی و... می تواند نمود پیدا کند.





منبع:

1402/04/17
10:49:41
5.0 / 5
310
تگهای خبر: الكترونیكی , تكنولوژی , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane