رئیس پلیس راهور:

۲۴ درصد جانباختگان تصادف در خراسان رضوی عابران پیاده هستند

۲۴ درصد جانباختگان تصادف در خراسان رضوی عابران پیاده هستند

به گزارش بیمه خانه، مشهد ـ رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اظهار داشت: ۲۰ درصد جانباختگان تصادفات در کشور عابران پیاده هستند که این میزان در خراسان رضوی ۲۴ درصد است.



به گزارش بیمه خانه به نقل از مهر، سرتیپ کمال هادیانفر ظهر سه شنبه در حاشیه دیدار مردمی در دفتر نظارت هماهنگی ۱۹۷ بازرسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به این که ۲۷۰ نقطه حادثه خیز در شهرها و جاده های خراسان رضوی وجود دارد، اظهار نمود: در راههای جدید هم متأسفانه اشکالاتی در برآوردها و نقشه ها وجود دارد و برخی محورها نظیر محدوده پردیس تهران و کمربند جنوبی استان تهران بعد از راه اندازی پرحادثه می شود.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اضافه کرد: خطای انسانی عامل ۸۲ درصد تصادفات است و رانندگان باید از مهارت لازم، صلاحیت و آمادگی کافی برخوردار باشند و با خودروی ایمن سفر کنند.
وی بیان نمود: سرعت غیرمجاز، سبقت، خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از علت های اصلی سوانح رانندگی هستند و ۳۴ درصد جانباختگان تصادفات، سرنشینانی هستند که از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند.
هادیانفر افزود: راه های دوطرفه با عرض کم و شانه خاکی هایی که سطح غیر همسطح دارند، عامل واژگونی است و رئیس جمهور در سفرهای استانی برای رفع نقص این نقاط دستوراتی داده اند و وزارت کار باید با سرعت بیشتری نسبت به رفع نقص نقاط حادثه آفرین اقدام نمایند.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: راه های اصلی و فرعی که جداشونده ندارند هم باید به نیوجرسی و جداشونده ها تجهیز شوند تا تصادفات رخ به رخ کاهش پیدا کند.
۴۷ هزار کیلومتر از ۲۹۷ هزار کیلومتر راه های اصلی کشور هستند
وی راههای اصلی کشور را ۴۷ هزار کیلومتر از ۲۹۷ هزار کیلومتر راه کشور عنوان نمود و اضافه کرد: راه های اصلی دو طرفه و کم خطر هستند و نور کافی دارند، نگرانی ما راههای فرعی پرتردد و پرترافیکی است که جداشونده ندارند.
هادیانفر بیان نمود: همینطور ۶۰ درصد تصادفات در کشور در ۳۰ کیلومتری ابتدا و انتهای شهرها رخ می دهد، بنابراین رانندگان باید از رانندگی در هنگام خستگی پرهیز کنند و تمرکز پلیس، اورژانش و هلال احمر باید در ۳۰ کیلومتر اول و آخر شهرها باشد.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: سال قبل ۶ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از جریمه ها به خزانه دولت واریز شد و این مبلغ به حساب سازمان راهداری و شهرداری ها برای ایمن سازی معابر، خیابان ها و جاده ها واریز می شود.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم با سیاستهای وزارت کشور مراسم‌ یاده روی اربعین به بهترین نحو برگزار شود، اضافه کرد: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زائرین به مرزهای کشور سفارش می شود، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برای این مراسم ضروریست و امنیت زائرین با این ناوگان بیشتر از استفاده از خودرو های شخصی است.
هادیانفر اضافه کرد: همینطور امکان دارد ظرفیت لازم برای پارک خودرو های شخصی در توقفگاه های چذابه، شلمچه، مهران و خسروی ایجاد نشود و زائرین با مشکلاتی روبرو شوند.

1402/04/07
19:35:27
5.0 / 5
379
تگهای خبر: انتظامی , پلیس , پلیس راهور , ترافیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بیمه خانه Bime khane