آموزش وپرورش بابت سرویس مدارس درصد نمی گیرد

آموزش وپرورش بابت سرویس مدارس درصد نمی گیرد

به گزارش بیمه خانه، رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش وپرورش شهر تهران با بیان این که «این موضوع که در سرویس مدارس، بحث انتفاع آموزش وپرورش مطرح است، کذب محض است» اظهار داشت: پولی که بابت هزینه سرویس است، مستقیم و متمرکز به حساب دولت ریخته می شود و 100 درصد در زمینه سرویس صرف می شود. ما درصد و حقی دریافت نمی نماییم. ما در موضوع سرویس مدرسه، ذینفع نیستیم.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، سیدصدرا خوش قدم با اعلان اینکه در زمینه سرویس مدارس یک بخشنامه مصوب داریم اظهار داشت: وظیفه کارگروه ماده ۱۸ بخشنامه سرویس مدارس که متشکل از تاکسیرانی، نماینده انجمن اولیاء و مربیان و آموزش وپرورش است، پیشنهاد نرخ سرویس مدارس و ارائه آن به شورای شهر است.


اشتباه شورای شهر سبب وضعیت آشفته نرخ سرویس مدارس شد

وی درباره ی ماجرای تعدیل قیمت سرویس مدارس و علت آن توضیح داد و اظهار داشت: واژه "تعدیل" غلط است. طبق وظیفه کارگروه ماده ۱۸، ما باید به شورای شهر، نرخ سرویس برای سال تحصیلی جدید را پیشنهاد بدهیم. متاسفانه شورای شهر اشتباه کرد و پیش از این که ما پیشنهادی ارائه نماییم، افزایش نرخ سرویس را با میانگین ۲۵ تا ۳۵ درصدی آن هم در اسفندماه سال قبل اعلام و تصویب کرد که ملاکی نداشت و سبب این وضع آشفته شد. این مصوبه کارشناسی شده نبود برای اینکه متناسب با نرخ تورم سال جاری تعیین نشده و هفت ماه زودتر یعنی اسفندماه سال قبل اعلام شده بود.


آموزش و پرورش فقط پیمانکاران را به مدارس معرفی می کند

رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش وپرورش شهر تهران اضافه کرد: تهران ۴۵۰۰ مدرسه دارد که بیش از ۲۰۰۰ مدرسه از سرویس مدرسه استفاده می نمایند. آموزش وپرورش موظف است طبق بخشنامه از پیمانکارانی که سازمان تاکسیرانی معرفی می کند، استفاده نماید. ما تسهیل گریم و فقط پیمانکاران را به مدارس معرفی می نماییم.


پیمانکاران حاضر نشدند با نرخ افزایش ۲۵ درصدی هزینه سرویس با مدارس کار کنند

خوش قدم با اشاره به این که مدارس در ۱۴ فروردین ماه بازگشایی شدند و در آن زمان خانواده هایی متقاضی استفاده از سرویس بودند در صورتیکه بیش از ۹۰ درصد پیمانکاران حاضر نشدند با نرخ افزایش ۲۵ درصدی با مدارس کار کنند اظهار داشت: به همین خاطر در همان زمان، مدارس تلاش کردند نرخی با تعامل خانواده و سرویس مدارس تعیین و قراردادی تنظیم شود که مختص فروردین تا خردادماه بود.


و اما فرمانداری چه کرد

وی ادامه داد: برای اول مهرماه و سال تحصیلی جدید نمی شد به رانندگان بگوییم با همان نرخ مصوب اسفندماه شورای شهر قرارداد ببندند برای اینکه آنرا به صرفه و منضفانه نمی دانستند. کارگروه ماده ۱۸ پیشنهاد دادند همان نرخ توافقی فروردین تا خردادماه باردیگر درنظر گرفته شود که درکارگروه هم مصوب شد، ولی وقتی به فرمانداری رفت، فرمانداری گفت آنرا ابلاغ نمی کنم. نرخ تعیین شده، مطابق با واقعیت ها بود، اما فرمانداری همان مصوبه اسفند ماه شورای شهر را ابلاغ نمود.

نرخ، نرخ مصوب شورای شهر است

اگر سرویس در مدرسه ای مهیا نمی گردد بدین سبب است که نرخ مصوب برایشان به صرفه نیست
رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش وپرورش شهر تهران با اشاره به اینکه آموزش وپرورش تمام تمهیدات و مقدمات استفاده از سرویس مدارس را فراهم نموده، سامانه درنظر گرفته و ثبت نام را تسهیل کرده است عنوان کرد: حالا نرخ، نرخ مصوب شورای شهر است. خودرو و راننده نرخ را می بینند و برایشان نمی صرفد و همکاری نمی کنند. کاری که به عهده آموزش وپرورش بوده، انجام شده است.
خوش قدم اضافه کرد: تاکسیرانی ۱۴۰ شرکت به ما معرفی کرده، اما همکاری نمی کنند. اگر سرویس در مدرسه ای مهیا نمی گردد بدین سبب است که نرخ مصوب برایشان به صرفه نیست. ما هم نمی خواهیم دانش آموزان خودرا به هر خودرویی بسپاریم و باید حتما تاییدشده و آموزش دیده باشند.
وی درباره ی آمار فعلی استفاده کنندگان از سرویس مدارس باتوجه به مشکلات مطرح شده اظهار داشت: بیش از ۲۵۰۰ مدرسه درخواست سرویس داده اند، ولی تعداد دانش آموزان درخواست کننده متفاوت می باشد و ممکنست در یک مدرسه، تنها یک نفر متقاضی باشد. تعداد دانش آموزان باید به حدنصاب برسد که مقرون به صرفه باشد. در ۹۷۰ مدرسه بیش از ۲۰ نفر درخواست داده اند که پیمانکار می تواند ورود کند.
رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش وپرورش شهر تهران اضافه کرد: در سال ۹۸، ۱۹۰ هزار دانش آموز سرویسی بوده و ۲۸ هزار خودرو داشتیم، اما حالا ۲۰۰۰ خودرو جذب شده اند.
خوش قدم در پاسخ به این که «سازمان تاکسیرانی اعلام نموده آماری از متقاضیان سرویس مدارس در دست ندارد» اظهار داشت: در خردادماه نامه نگاری با تاکسیرانی داشتیم و اعلام کردیم آمار سال ۹۸، ملاک ما خواهد بود. معضل شهر تهران کمبود راننده و خودرو است و کمبود دارند.
وی درباره ی علت فعالیت دو سامانه برای سرویس مدارس و عدم استفاده آموزش وپرورش از سامانه سپند اظهار داشت: سامانه شهر تهران sns.tehranedu.ir، سامانه نظارتی است. در بخشنامه آمده است که باید وزارت کشور با هماهنگی وزارت آموزش وپرورش و وزارت راه سامانه ای تعبیه کند. از سال ۹۸، سامانه سپند افتتاح شد و از خانواده ها خواستیم وارد سپند شوند، اما در آن زمان، متاسفانه استقبال نشد چون اختلالاتی داشت. هنوز هم مشکلاتی دارد. هرزمان سپند به ما معرفی و کد کاربری ارائه شود ما از آن استفاده می نماییم.
رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش وپرورش شهر تهران نسبت به انتشار برخی اخبار که به دریافت درصدی از نرخ سرویس مدارس از طرف آموزش وپرورش اشاره داشتند، واکنش نشان داد و اظهار داشت: پولی که بابت هزینه سرویس است مستقیم و متمرکز به حساب دولت ریخته می شود و ۱۰۰ درصد در زمینه سرویس صرف می شود. ما درصد و حقی دریافت نمی نماییم. در مصوبه بخشنامه هست که ۲ درصد برای تاکسیرانی جهت صدور پروانه گرفتن می شود اما ما در موضوع سرویس مدرسه، ذینفع نیستیم.


ریالی بابت سرویس مدارس انتفاع نداریم

خوش قدم اضافه کرد: در بخشنامه آمده است که آموزش وپرورش هزینه بالاسری و هزینه فرهنگی را پیشنهاد دهد که حداقل یک درصد است. ما دنبال درآمد زایی نیستیم. این مساله که در سرویس مدارس، بحث انتفاع آموزش وپرورش مطرح است، کذب محض است. ما یک ریال انتفاع نداریم. ما درخواست بازبینی در بخشنامه و واگذاری امور سرویس مدرسه به خانواده ها و پیمانکاران و حذف واسطه ها را مطرح کردیم و اگر دنبال انتفاع بودیم این درخواست را نمی دادیم.
وی همین طور از خانواده ها خواست حتما از خودروی مجاز معرفی شده از طرف پیمانکاران تاکسیرانی بهره گیرند. حتما ثبت نام کنند تا خدمات از مجرای قانونی به آنها ارائه شود. اگر خانواده مایل به استفاده از سرویس در یک مسیر باشد باید ۷۰درصد کل مبلغ تعیین شده برای سرویس را بپردازد.



1401/07/20
16:47:27
5.0 / 5
396
تگهای خبر: آموزش , خدمات , خودرو , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
بیمه خانه Bime khane