پلیس راهور اعلام كرد؛

۷۸ درصد از جانباختگان تصادفات موتورسواران و عابران پیاده هستند

۷۸ درصد از جانباختگان تصادفات موتورسواران و عابران پیاده هستند

به گزارش بیمه خانه رییس پلیس ترافیک شهری راهور اظهار داشت: 78 درصد از جان باختگان مربوط به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است که 36 درصداز این فوت شدگان به موتورسیکلت سواران و 42 درصد به عابرین پیاده متعلق می باشد.


به گزارش بیمه خانه به نقل از مهر، سرهنگ محمد باقر سلیمی رییس پلیس ترافیک شهری راهور در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر تحلیل آمار جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی در ۹ ماه امسال، ۷۸ درصد از جان باختگان مربوط به موتورسیکلت سواران و عابر پیاده است که ۳۶ درصد آن مربوط به موتورسیکلت سواران و ۴۲ درصد از جان باختگان به عابرین پیاده متعلق می باشد. وی ادامه داد: کمترین جان باختگان موتورسیکلت سوار مربوط به استانهای کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، البرز، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بوده و بیشترین جان باختگان موتورسیکلت سوار مربوط به ۵ استان تهران بزرگ، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان است. رییس پلیس ترافیک شهری راهور پیرامون علل جان باختگان موتورسواران در تصادفات گفت: برابر تحلیل های سازمان پزشکی قانونی ۷۵ درصد موتورسیکلت سواران در اثر ضربات به قسمت سر و جمجمه و خونریزی های شدید مغزی جان خودرا از دست داده اند. بدین سبب استفاده از کلاه ایمنی در پیش گیری از مرگ و میر نقش مستقیم دارد. وی اظهار داشت: نقش کلاه ایمنی بعنوان یک ابزار ساده ولی محافظت کننده، بسیار تعیین کننده است، و از عموم هموطنان خانواده ها و افرادی که از موتور سیکلت استفاده می نمایند تقاضا می نماییم از کلاه ایمنی استفاده مستمر داشته باشند. سرهنگ سلیمی دومین عامل جان باختگان موتورسواران در تصادفات را ناشی از تردد در معابر بزرگراهی، تونل های شهری و تردد در زمان هایی که سطح معابر ناشی از بارندگی لرزنده هستند، برشمرد وی اظهار داشت: سفارش پلیس این است که باتوجه به افزایش احتمال بروز تصادفات شدید، بین موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه موضوع عدم تردد در معابر بزرگراهی و تونل های شهری و عدم تردد در وضعیت نامساعد جوی و لغزنده بودن معابر مد نظر این کاربران قرار گیرد. رییس پلیس ترافیک شهری در ادامه بیان داشت: ۸۵ درصد جان باختگان موتورسیکلت افراد مذکور هستند و ۱۵ درصد باقیمانده شامل ترک نشین هستند. همین طور گروه سنی جان باختگان را بین ۱۴ تا ۴۴ سال تشکیل می دهد. سرهنگ سلیمی یکی دیگر از عللی که موجب جان باختن موتورسیکلت سواران می شود را استفاده تعدادی از آن دانست و اضافه کرد: موتورسیکلت برابر طراحی استاندارد و مقررات که در بخشنامه راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده، ظرفیت آن یک نفر است. ولیکن در پاره ای اوقات این وسیله مورد استفاده جمعی خانوادگی حتی تا ۵ الی ۷ نفر هم قرار می گیرد که متأسفانه در همین سال جاری دو تصادف جمعی موتورسیکلت هر کدام با ۵ نفر سرنشین بودیم، که در حادثه اول هر پنج نفره که اعضای یک خانواده بودند جان خودرا از دست دادند، و در حادثه دوم نیز ۳ نفر فوت و دو نفر به شدت مجروح شدند. او در آخر اظهار داشت: از رانندگان انتظار داریم، در مناطق مسکونی برابر بخشنامه راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کرده، و توجه کافی و لازم به جلو داشته باشند و از صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی اجتناب کنند.


منبع:

1400/10/19
20:21:50
5.0 / 5
547
تگهای خبر: پلیس , ترافیك , سازمان , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
بیمه خانه Bime khane