یك عضو شورای شهر تهران:
رسیدگی به شكایات مردمی تحت نظارت شورا در خواهد آمد
به گزارش بیمه خانه عضو شورای شهر تهران اشاره کرد: در بخشنامه ˮحمایت از گزارشگران تخلفˮ تمهیداتی اندیشیده ایم که رسیدگی به شکایات مردمی از مدیریت شهری تحت نظارت شورای شهر تهران درآید.
به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، بهاره آروین در سیصدوسومین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی طرح ایجاد سامانه واحد درخواست، نظارت و پیگیری شهروندان ضمن موافقت با نظر کمیسیون تخصصی در خصوص رد این طرح اظهار داشت: این طرح به کمیته شفافیت و شهر هوشمند هم ارجاع شده و از طرف کمیته بررسی شده است. این نکته درست است که وقتی سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ تحت مدیریت شهرداری تهران است و تحت نظارت شورا نیست به شکایات مردمی آنگونه که باید و شاید رسیدگی نخواهد شد.
وی ادامه داد: اما اگر گردش کار سامانه های موجود را در شورا بیاوریم این مشکل برطرف می شود. اتفاقا این کار در قالب بخشنامه "حمایت از گزارشگران تخلف" انجام شده است. ما در بستر سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ سامانه ای را دیده ایم که گردش کار شورا را طی نماید. از آنجائیکه مقرر است طرح ها و لوایحی که ضروری هستند در همین دوره شورا بررسی شوند، بخشنامه پشتیبانی از گزارشگران تخلف نیز در همین دوره به صحن خواهد آمد. این بخشنامه درحقیقت نسخه تکمیل شده همین طرح است بر بستر سامانه های موجود.
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران اشاره کرد: بخشنامه "حمایت از گزارشگران تخلف" آماده ورود به صحن است و ان شاءالله در همین دوره از شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. طرح «ایجاد سامانه واحد درخواست، نظارت و پیگیری شهروندان» در بخشنامه "حمایت از گزارشگران تخلف" تلفیق شده و نیازی به تصویب آن بصورت جداگانه نیست.
به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، درنهایت نظر کمیسیون تخصصی در خصوص رد این طرح با ۱۳ رأی موافق به تصویب رسید.
منبع: بیمه خانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب