با حضور وزیر دفاع و فرمانده ناجا؛

انواع پهپاد، بالگرد و تجهیزات انتظامی شهری به ناجا تحویل داده شد

انواع پهپاد، بالگرد و تجهیزات انتظامی شهری به ناجا تحویل داده شد

بیمه خانه: وزارت دفاع ۱۲ فروند پهپاد ارتقاء یافته مهاجر و صادق، ۶ فروند بالگردهای تولید شده و انواعی از تجهیزات انتظامی و ارتباطی پیشرفته شهری و مرزبانی را به نیروی انتظامی تحویل داد.



به گزارش بیمه خانه به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با تبریك هفته نیروی انتظامی و ارج نهادن به عزت، اقتدار و كارآمدی ناجا و پاسداشت ایثارگری و جانفشانی شهدای سرافراز نیروی انتظامی طی سخنانی تصریح كرد: وزارت دفاع همواره آماده تعامل و هم افزایی جدی با نیروی انتظامی برای تجهیز این سازمان به بهترین محصولات دفاعی و انتظامی بوده و به حول قوه الهی و با هدایت و فرماندهی حكیمانه فرمانده معظم كل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز و حمایت های دولت خدمتگزار متخصصان و دانشمندان متعهد و انقلابی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با خودكفائی و تكیه بر دانش بومی، با وجود همه تحریم ها، توانستنند با استفاده از توانایی ها و ظرفیت شركت های دانش بنیان، محصولات دفاعی قابل استفاده نیروی انتظامی پرصلابت را برپایه نیاز این سازمان بازطراحی، بهینه سازی و تحویل دهند كه بحمداله امروز شاهد تحویل دهی بخش كوچكی از این محصولات به ناجا هستیم.
امیر حاتمی در همین زمینه با اشاره به اینكه وزارت دفاع همواره در كنار نیروی مجاهد و انقلابی نیروی انتظامی در برقراری و توسعه امنیت ملی خواهد ایستاد، اظهار داشت: امروز ظلم ستیزی، مبارزه با فساد و ناعدالتی، نیروی انتظامی را بعنوان نهادی كارآمد در مقابله با ناامنی و بی نظمی درآورده و باعث هراس و وحشت مجرمان، خلافكاران و متجاوزان به حقوق آحاد جامعه شده است و وزارت دفاع در پایداری امنیت ملی همواره در كنار نیروی انتظامی خواهد ایستاد.
امیر حاتمی افزود، خداوند متعال را شاكریم كه در این مراسم كه با حضور برادر عزیزم سردار اشتری در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار گردید ۱۲ فروند پهپاد مهاجر و صادق، ۶ فروند بالگرد تولید شده و تجهیزات جدید ارتباطی پیشرفته انتظامی شهری و صحرایی كه توسط دو سازمان صنایع دفاع و صنایع الكترونیك تولید شده است به عزیزان نیروی انتظامی تقدیم می گردد تا بتوانند در حفظ و ارتقای امنیت و مقابله با پدیده های ناامن ساز و عناصر تهدید كننده نظم و امنیت اجتماعی در كشور در تراز یكی از سازمان های موفق پلیسی در منطقه نقش آفرینی كنند.
پهپاد مهاجر
وزیر دفاع در ادامه سحنان خود در مورد پهباد های «مهاجر و صادق» اظهار داشت: ارتقاء و بهینه سازی پهپاد مهاجر با مأموریت مراقبت و شناسایی از سال ۱۳۹۳ بر مبنای نیازمندی نیروی انتظامی دردستور كار قرار گرفت و الان یك سری از نمونه ارتقاء یافته آن تحویل ناجا می گردد.
وی در ادامه با اشاره به مشخصات كلی این پرنده مداومت پروازی بالا، عدم وابستگی به باند پروازی، شعاع عملیاتی متناسب با نیازهای ناجا، شرایط فرود اضطراری با چتر، بهبود سامانه های اویونیكی و نقش بازدارندگی و مراقبت از تحركات دشمن و مرزبانی را ازویژگی های این پهپاد عنوان نمود.
پهپاد صادق
امیر حاتمی همینطور در تشریح و معرفی پهپاد «صادق» كه نمونه دیگر پهپاد ارتقاء یافته مهاجر است اظهار داشت: این پرنده، قابلیت پرتاب از روی ریل، برخاست اتوماتیك، موتور بومی ایرانی با سیستم هدایت و كنترل نیمه خودكار و خودكار مبتنی بر اصل انعطاف پذیری و توسعه را دارا ست و متناسب با نیازهای مراقبت مرزی در خشكی، دریا و كنترل ترافیك جاده ای نیروی انتظامی، به خوبی از عهده عملیات های مختلف در محیط ها و شرایط مختلف بر خواهد آمد.
وی در توضیح بیشتر این دستاورد دفاعی خاطرنشان كرد: این پهپاد می تواند انواع متنوعی از محموله های مراقبت، شناسایی را حمل كند و همینطور استفاده از این پهپاد امكان دیده بانی هوائی طولانی مدت با دقت بالا را فراهم نموده است.
امیر حاتمی همینطور ارسال اطلاعات بهنگام در روز و شب به مراكز كنترل و فرماندهی و تولید اشراف گسترده اطلاعاتی بر محیط عملیاتی را از دیگر خصوصیت های این پهپاد عنوان نمود.
وزیر دفاع در توضیح خصوصیت های پهپاد «صادق» اضافه كرد: برخاست و فرود خودكار با استفاده از زیر سامانه های هوشمند الكترواویو نیكی در طراحی و ساخت این پرنده مد نظر قرار گرفته است.
وزیر دفاع درادامه سخنان خود با اشاره به توانمندی شركت پنها در عملیاتی نگه داشتن ناوگان بالگردی كشور بویژه ناوگان هوایی ناجا افزود، این بالگرد ها با كاربری های مختلف از قبیل، امداد و نجات، ترابری، شناسایی، تداركات از طریق هوا و غیره به ماموریت های نیروی انتظامی كمك می كنند.
امیر سرتیپ حاتمی اضافه كرد: نصب دوربین های بسیار پیشرفته و دقیق بر روی این بالگردها به منظور قابلیت تجسس و تعقیب در شب از دیگر مشخصات و توانمندی های اضافه شده به بالگردهای هوا ناجا به حساب می آید.
وزیر دفاع و فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه این مراسم از خودروهای عملیاتی تاكتیكی ناجا و تجهیزات جدید انتظامی شهری و صحرایی از قبیل سلاح انفرادی مصاف، انواعی از تجهیزات ضد گلوله و... كه در سازمان صنایع دفاع و شبكه همكاران دفاعی طراحی و تولید شده است و همینطور از تجهیزات ارتباطی پیشرفه پلیسی كه در صنایع الكترونیك وزارت دفاع برای نیروی انتظامی آماده شده است بازدید به عمل آوردند.

1397/07/17
12:58:57
0.0 / 5
4797
تگهای خبر: انتظامی , پلیس , ترافیك , فرماندهی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بیمه خانه Bime khane