احتمال غرق شدن 6 كلان شهر ساحلی در جهان

احتمال غرق شدن 6 كلان شهر ساحلی در جهان

بیمه خانه: برخی کلان شهرهای ساحلی جهان ممکنست تا سال 2050 میلادی بر اثر حوادث طبیعی در رابطه با گرمایش زمین، گرفتار سیلاب و بالا آمدن آب دریاها و رودخانه ها شوند.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، اگر قبل از این وقوع سیلاب شدید هر قرن یک دفعه رخ می داد، حال این بلا هر ساله می تواند دامنگیر چندین شهر در نقاط مختلف جهان شود.
"دویچه وله" گزارشی تصویری از تعدادی از این شهرها که ممکنست در آینده نزدیک گرفتار این بلایای طبیعی شوند منتشر نموده که به شرح زیر است:
شانگهای (چین)
طبق تحقیقات سازمان علمی مستقل "مرکز آب وهوایی" آمریکا، هم اکنون ۹۳ میلیون نفر در مناطقی از چین زندگی می کنند که ممکنست تا سال ۲۰۵۰ گرفتار سیل و آبگرفتگی شود. شانگهای که پرجمعیت ترین شهر چین است به سبب فقدان تجهیزات حفاظت ساحلی ممکنست به شدت از این پدیده لطمه ببیند.
شانگهای (چین) - عکس: دویچه وله هانوی (ویتنام)
همین طور بنابر گزارش این سازمان در ویتنام نیز بیش از ۳۱ میلیون نفر که حدودا برابر با یک چهارم جمعیت این کشور می شود در مناطقی زندگی می کنند که ممکنست تا سال ۲۰۵۰ هر ساله دست کم یک دفعه گرفتار طغیان آب های شور شوند. پیش بینی می شود که تا آن زمان سیلاب های سالانه خصوصاً بر جمعیت متراکم دلتای مکونگ و سواحل شمالی هانوی، پایتخت ویتنام تاثیر بگذارد.
هانوی (ویتنام) - عکس: دویچه وله کلکته (هند)
در هند نیز ممکنست تا سال ۲۰۵۰ حدود ۳۶ میلیون نفر از ساکنان مناطق ساحلی در معرض سیلاب های سالانه قرار بگیرند. بنگال غربی، ادیشا و شهر شرقی کلکته از لطمه پذیرترین مناطق در معرض سیل این کشور به حساب می آیند. فقدان تدابیر لازم در این شهرها ممکنست موجب شود که روزی این مناطق زیر آب بروند.
کلکته (هند) - عکس: دویچه وله بانکوک (تایلند)
بیش از ۱۰ درصد از شهروندان تایلند در مناطقی زندگی می کنند که ممکنست تا سال ۲۰۵۰ زیر آب بروند. بانکوک، پایتخت تایلند که تصویر فوق وقوع سیلاب در این شهر در سال ۲۰۱۱ را نشان می دهد، فقط ۵/ ۱ متر از سطح دریا بالاتر است و شدیدا در خطر زیر آب رفتن قرار دارد. ارزیابی سازمان زیست محیطی "ارث. اورگ" (Earth.Org) در هنگ کنگ نشان میدهد که ممکنست ۹۴درصد از جمعیت این شهر تا سال ۲۱۰۰ مجبور به نقل مکان شوند.
بانکوک (تایلند) - عکس: دویچه وله بصره (عراق)
برمبنای مدل سازی "کلایمت سنترال"، بصره، دومین شهر بزرگ عراق به شدت در معرض سیل های ساحلی قرار دارد و ممکنست بخش های وسیعی از آن تا سال ۲۰۵۰ زیر آب برود. کارشناسان پیش بینی می کنند که اثرات این پدیده می تواند از مرزهای عراق فراتر رود و مهاجرت ناشی از طغیان آب ها منجر به تشدید درگیری های منطقه ای شود.
بصره (عراق) - عکس: دویچه وله اسکندریه (مصر)
خطرسیل میراث فرهنگی دنیا را تهدید می کند. شهر اسکندریه بیش از ۲۰۰۰ سال پیش پایه گذاری شد. بخش عمده این شهر پنج میلیونی، ارتفاع کمی از سطح دریا دارد. ارزیابی های سازمان "ارث. اورگ" حاکی از آنست که بدون تدابیر لازم جهت حفاظت از این شهر در مقابل طغیان آب ها یا برنامه های جابجایی ممکنست تا سال ۲۱۰۰ بیشتر قسمت های این شهر زیر آب برود.
اسکندریه (مصر) - عکس: دویچه وله



منبع:

1400/03/26
10:08:35
5.0 / 5
1135
تگهای خبر: تجهیزات , كارشناس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane