شهردار تهران در همایش غیر حضوری شهرداران نواحی تاكید كرد:

لزوم تعیین تكلیف گودهای رهاشده شهر

لزوم تعیین تكلیف گودهای رهاشده شهر

به گزارش بیمه خانه چهارمین همایش غیر حضوری شهرداران نواحی ۱۲۶ گانه شهر تهران به ریاست حناچی شهردار تهران و با حضور معاونین، مدیران کل ستادی، شهرداران مناطق و نواحی شهر تهران با رویکرد هم اندیشی، تبیین راهبردها و تبادل نظر در حوزه شهرسازی و معماری برگزار گردید.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، پیروز حناچی به بحث گودهای رها شده بعنوان یکی از معضلات شهرسازی در سطح شهر تهران اشاره نمود و اظهار داشت: بحث گودهای رها شده در سطح شهر بعنوان مهم ترین چالش در حوزه شهرسازی به حساب می آید که تابحال اقدامات خوبی نسبت به شناسایی این گودها صورت گرفته، انتظار می رود تمامی شهرداران نواحی ۱۲۶ گانه شهر تهران نسبت به تعیین تکلیف این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.
ایشان در ادامه ضمن اشاره به شیوه انتصابات در دوره مدیریتی خود بیان نمود: در این دوره که بنده مسئولیت شهرداری تهران را به عهده داشتم، تلاش کردم نگاهم به داخل مجموعه شهرداری تهران باشد و به بدنه شهرداری اعتماد کردم با آنکه کار سختی بود و امکان دارد ایده آل نباشد ولی کار درستی بود، چون که معتقدم وقتی همکاران ما در لایه های پایین کارشناسی امید داشته باشند به این که می توانند در بالاترین سطوح مدیریتی با تلاش خود برسند و راه برای آنها بسته نیست، این یعنی سیستم در راه درستی قرار دارد و البته باید با استمرار آموزش می بایست تراز کارشناسی را هم بالا ببریم.
شهردار تهران افزود: استفاده از ظرفیت آموزشی دانشگاه علمی کاربردی برای آموزش کاربردی در حین خدمت بخصوص برای همکاران در ناحیه و حریم می تواند توان افزایی و آشنایی دقیقی با قوانین و ضوابط در مقیاس تجربی را برای همکاران فراهم آورد و انتظار می رود این هماهنگی توسط معاونت هماهنگی و امور مناطق صورت پذیرد.
ایشان در ادامه به استفاده از بسته های محرک اقتصادی ۱ و ۲ اشاره نمود و اضافه کرد: بسته های محرک اقتصادی که از اردیبهشت ماه سال قبل به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و به مناطق ابلاغ گردیده، با هدف کمک کردن به بدنه شهرداری تهیه و تنظیم شده است که فرصت خوبی است برای شهرداری که از این فرصت بهره برده تا از شرایط اقتصاد انقباضی کنونی عبور نماییم.
حناچی در ادامه ضمن اشاره به تدوین قوانین ضابط قضایی در شهرداری اظهار داشت: این اتفاق مطمئنا می تواند در جاهایی تاثیرات مثبتی به جا بگذارد نمونه آن در اداره حفظ اراضی کشاورزی باغات است که به درستی کارشناسان جهاد کشاورزی، ضابط قضایی هم هستند اما در مورد شهرداری ها خلأ قانونی در این حوزه وجود دارد چون که قوانین در شهرداری ها علاوه بر جنبه نظارتی، بخشی از درآمد آنرا هم تشکیل می دهد بعنوان مثال بعضی از اجرای قوانین ماده ۱۰۰ مشمول جریمه است و این خود بخش درآمدی شهرداری را تأمین می کند. اما اگر نگاهمان به بحث قوانین، درآمدی باشد باز هم این مورد مبتلا به اختلال می شود و فقط باید منابع مالی سالم را جذب نماییم.
شهردار تهران به درآمد پایدار در مدیریت شهری اشاره نمود و اضافه کرد: بدین منظور در این دوره تلاش شد که درآمد شهرداری تهران از راه عوارض و درآمد پایدار اداره شود و در همین راستا ۳ درصد از سهم شهرداری از ۹درصد مالیات محلی در لایحه مالیات بر ارزش افزوده به ۴ درصد افزایش یافت و ایده آل شهرداری هم این است که بتوانیم شهر را از راه همین نوع درآمد اداره نماییم.
وی تعامل هرچه بیشتر شهرداران نواحی با قوه قضاییه را بسیار مهم عنوان نمود و اظهار داشت: خوشبختانه رئیس فعلی قوه قضاییه بسیار همراه و همسو با شهرداری در کنترل حریم شهر تهران است و این فرصتی است برای شهرداری تهران که در بحث ساخت و ساز غیرمجاز و کنترل حریم با دادسرا و قوه قضاییه ارتباط خوبی برقرار کند.
حناچی اضافه کرد: برگزاری چنین جلساتی به منظور هماهنگ عمل کردن شهرداری برای اداره بهتر شهر بسیار کارگشا خواهد بود یعنی اگر بتوانیم یکپارچگی را از مقیاس حریم، ناحیه، منطقه و بعد ستاد منتقل نماییم می توانیم به دستاورد های خوبی در اداره شهر برسیم و این مورد نیازمند برگزاری چنین جلساتی است که با هم اندیشی و به بحث گذاشتن چالش ها ومشکلات، به هماهنگی و یکپارچگی بیشتری برسیم.
طبق گزارش سایت شهر، وی در ادامه حمایت حقوقی از مدیران نواحی را بعنوان یک اصل خواند و افزود: مدیرانی که برای حفظ منافع شهرداری و انجام وظایف قانونی شان تحت فشار قضایی قرار می گیرند، این وظیفه اداره کل حقوقی است که با پیگیری بموقع، از حقوق مدیران خود دفاع کنند. در کنترل کالبدی شهر هم شهرداری تهران می بایست هوشمند تر عمل کند و در همین راستا سازمان فاوا باید از ابزارهای جدیدتر مثل ریموت سنسینگ هم در داخل شهر و هم در داخل حریم استفاده نماید.



1400/02/30
22:31:40
5.0 / 5
1008
تگهای خبر: آموزش , سایت , شهرداری , كارشناس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane