تذكر سخنگوی شورا درباره مغایرت محتوا با عنوان لایحه ادغام دو معاونت در شهرداری تهران

تذكر سخنگوی شورا درباره مغایرت محتوا با عنوان لایحه ادغام دو معاونت در شهرداری تهران

بیمه خانه: سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به مغایرت محتوا با عنوان لایحه ادغام دو معاونت در شهرداری تهران تذکر داد.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، علی اعطا در جریان دویست و هفتاد و پنجمین جلسه شورا و بررسی لایـحه ادغام دو معـاونـت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی اظهار داشت: این لایحه، لایحه ادغام دو معاونت برنامه ریزی و منابع انسانی است؛ اما در محتوا علاوه بر دو معاونت، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران هم ادغام شده است.
وی اشاره کرد: این در حالیست که لایحه اصلاح ساختار در شورای شهر رد و به ادغام دو معاونت محدود شد.
وی ضمن درخواست ارائه توضیح معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در این خصوص اظهار داشت: محتوای لایحه با عنوان لایحه مغایرت دارد و این مساله قابل تامل است.

به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با ارائه پیشنهادی درباره لایحه ادغام دو معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی خواهان حذف بند ۵ ماده واحده لایحه و حذف تبصره ۷ ماده واحده شد و اظهار داشت: در لایحه ادغام دو معاونت، ادغام مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران را در معاونت جدید التاسیس مشاهده می نماییم.
مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از این ادغام مستثنی شود

وی ادامه داد: مناسب تر این است که مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از این ادغام مستثنی شود. عنوان مرکز، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران است و فارغ از اینکه این مرکز، انتظارات را به لحاظ مدیریتی برآورده کرده است یا خیر؟ خدمات پژوهشی به شهرداری ارائه می دهد و در خدمت نمایندگان شورای شهر هم هست.
سخنگوی شورای شهر تهران با اعلان اینکه بنا نیست این مرکز بعنوان مرکز دفاع از لوایح پیشنهادی شهرداری عمل کند، اظهار داشت: این مرکز در حقیقت باید بی طرفی را حفظ کند و به شورا هم خدمات عرضه نماید، اما اگر ذیل یک معاونت اقدام گردد، استقلال آن مخدوش می شود. در صورت ادغام مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ذیل معاونت جدید تاسیس، استقلال نسبی که در اظهار نظر نسبت به طرح ها و لوایح خواهد داشت از بین می رود. باید توجه داشت که اگر تنها واحد پژوهشی شهرداری تهران را که در سالهای گذشته خدمات خوبی ارائه کرده است در ذیل یک معاونت ادغام نماییم و سطح آنرا پایین بیاوریم، چه بازتابی در افکار عمومی خواهد داشت؟
سخنگوی شورای شهر تهران اشاره کرد: ممکنست این طور تلقی شود که شورای اصلاح طلب و شهرداری دوره مدیریت پنجم، تنها نهاد پژوهشی را در یک معاونت ادغام کرد و امکان دارد، به انحلال سازمان برنامه و بودجه تشبیه شود.
وی در پاسخ به این نکته که برخی عنوان می کنند که معاونت تازه تاسیس که بخش مهمی از آن برنامه ریزی است و به مطالعات احتیاج دارد، اظهار داشت: مگر مقرر است که واحدهای سازمانی هم عرض، ارتباطشان با هم قطع باشد، می توانند با هم کار کنند و معاونت تازه تاسیس نیز می تواند از این مرکز خدمات دریافت نمایند.
وی با اعلان اینکه پیشنهاد میکنم مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مستثنی شود و در معاونت تازه تاسیس ادغام نشود، اشاره کرد: با این کار از بازتاب منفی که ممکنست ایجاد شود جلوگیری می نماییم و در عین حال استقلال نسبی این مرکز را حفظ می نماییم. اگر تا حالا این مرکز انتظارات را برآورده نکرده باید به شکلی عمل شود که استقلال آن تامین گردد.
وی با اعلان اینکه نظر کمیسیون برنامه و بودجه، هم کوچک سازی است، اضافه کرد: اگر مرکز در معاونت ادغام شود، باید در شورا دفتر مطالعات و برنامه ریزی را راه اندازی نماییم، آیا این مساله در جهت خواست کمیسیون برنامه و بودجه است؟



1399/12/05
14:09:17
0.0 / 5
1169
تگهای خبر: خدمات , شهرداری , منابع
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
بیمه خانه Bime khane