سرهنگ مومنی اعلام كرد؛
44 درصد تصادفات فوتی پایتخت در ساعات تاریكی هوا و شب رخ می دهد
به گزارش بیمه خانه رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت ضمن اشاره به اینکه ۴۴ درصد تصادفات فوتی پایتخت در تاریکی رخ می دهد، اظهار داشت: سازمان های مربوطه در تصادفاتی که روشنایی در آنها وجود ندارد سهم تقصیر می گیرند.
به گزارش بیمه خانه به نقل از مهر، سرهنگ احسان مؤمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن اظهار نمود: برابر آنالیز و بررسی های صورت گرفته تصادفات مشخص شد که حدود ۴۴ درصد از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در ارتباط با ساعات تاریکی هوا و ساعات شب می باشد. وی اظهار داشت: با عنایت به این که ما در شب شاهد تردد کمتری از عابرین پیاده، خودرو ها و موتورسیکلت نسبت به روز می باشیم، ولی تقریباً حدود نیمی از تصادفات ما در ساعات شب روی می دهد که آمار بالایی بشمار می رود. سرهنگ مؤمنی افزود: در تصادفات شب و تاریکی هوا و محدود بودن دید راننده تصادفات دارای مشکلات خاص خود می باشد که برای جلوگیری از وقوع تصادفات ما اصلی داریم به نام اصل خوب دیدن و خوب دیده شدن بعنوان مثل راننده موتورسیکلتی که در حال رانندگی می باشد باید خوب ببیند و به جلو خوب توجه داشته باشد و باید وسیله نقلیه وی توسط رانندگان دیگر خوب دیده شود. رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: حدود نیمی از تصادفات عابر پیاده، نیمی از تصادفات موتورسیکلت، تصادفات خودرو های تهران در شب روی می دهد و خیلی ها فکر می کنند که تصادفات عابر پیاده را در شب نداریم در صورتی که با تاریک شدن هوا و عابرین پیاده ای که تردد می کنند به دلایلی دیده نمی شوند و سبب بروز تصادف می گردند. وی ادامه داد: از این فرصت استفاده می کنم و از عابرین پیاده ای که در شب تردد می کنند خواست از محل هایی تردد نمایند که دارای روشنایی کافی باشد و از حتما از لباس های روشن استفاده نمایند تا توسط رانندگان دیگر به خوبی دیده شوند. مؤمنی اظهار داشت: راکبین موتورسیکلت هم همینطور می بایست از محل های دارای روشنایی کافی استفاده نمایند و حتما چراغ های وسایل نقلیه خویش را روشن نگه دارند و از کلاه ایمنی دارای شبرنگ و لباس دارای نوار شبرنگ حتما استفاده نمایند تا توسط رانندگان دیگر به خوبی دیده شوند. رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: یکی از اصول رانندگی و تصادف نکردن، خوب دیدن و دیده شدن است و وقتی که فاقد روشنایی در سطح معابر هستیم راننده به خوبی نمی تواند وسایل نقلیه دیگر را ببیند و عابرین را مشاهده کند و به جهت اینکه بتواند فضای دید خویش را وسعت دهد و بیشتر کند ناچار می شود از نوربالا استفاده نماید که نوربالا نه تنها فضای دید وی را روشن نمی کند بلکه سبب می شود نور بازتاب داشته باشد به خودروهایی که از روبرو می آیند و سبب تغیر مسیر و انحراف خودروهایی که از روبرو می آیند شود و یک حادثه را رقم می زند. وی بیان داشت: کارشناسان ما در تصادفاتی که محل تصادف فاقد روشنایی است و دلیل تصادف عدم روشنایی می باشد به سازمان مربوطه سهم می دهیم و سازمان مربوه می بایست در مراجع قضائی پاسخگو باشد و جبران خسارت را انجام دهد.
منبع: بیمه خانه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب