مسئول دبیرخانه تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران خبر داد

بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران در صحن شورای شهر تا اول بهمن ماه

بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران در صحن شورای شهر تا اول بهمن ماه

به گزارش بیمه خانه قائم مقام معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از تعامل نزدیك كمیته های تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران، با كمیته ها و كمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران اطلاع داد و اظهار داشت: بخش عمده ای از احكام پیشنهادی در ویراست دوم برنامه، به تایید اعضا و كارشناسان كمیته های تخصصی شورای شهر رسیده است.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، امیر آریازند، درباره آخرین روند بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران در شورای شهر اظهار نمود: بعد از آنكه نسخه اولیه برنامه در اوایل مهرماه تقدیم شورای شهر شد، با توافق اعضای شورای شهر مقرر شد تا این برنامه مجدد در اختیار معاونت برنامه ریزی قرار گیرد تا در یك همكاری مشترك با كمیسیون های تخصصی شورای شهر، مورد بازآرایی و استانداردسازی قرار گیرد.

وی با تاكید بر اینكه یكی از موضوعاتی كه در بازآرایی برنامه مدنظر بود، بحث خلاصه كردن و استانداردسازی احكام برنامه بود، اضافه كرد: باآنكه پیشنهادهای زیادی درباره احكام عرضه شده بود؛ اما درخواست ما از شورا این بود كه پیشنهادهای آنها توسط خود شهرداری در برنامه گنجانده شود؛ چونكه اگر تعلق خاطر اجرایی به برنامه وجود نداشته باشد، در آینده اجرای آن با مشكل روبرو خواهد شد.

مسئول دبیرخانه تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران افزود: تمامی احكام برنامه كه قبل از این تقدیم شورای شهر شده بود، در مهلت عرضه شده از جانب شورا، مورد ارزیابی فرآیندی، نتیجه گرایی و اثربخشی قرار گرفت و در كنار آن، زمینه هر حكم در سیاست های كلی و قوانین بالادستی مورد بررسی قرار گرفت تا از تعارض در احكام هم پیشگیری شود.

آریازند، اظهار نمود: بعد از اتمام فرآیند بازآرایی، ویراست دوم لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران مشتمل بر 78 حكم تنظیم و در اختیار اعضای محترم شورای شهر تهران قرار گرفت كه به همین مناسبت، بررسی احكام لایحه دوم، به صورت مشترك بین كمیته های تخصصی تدوین برنامه و اعضای كمیته ها و كمیسیون های تخصصی شورای شهر در دستور كار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینكه تابحال بیشتر از 15 جلسه به منظور بررسی احكام پیشنهادی برنامه سوم توسعه شهر تهران، در كمیته ها و كمیسیون های تخصصی شورای شهر برگزار شده است، از موافقت با كلیات و جزئیات برنامه پیشنهادی در كمیته های مختلف اطلاع داد و خاطرنشان كرد: بخشی از پیشنهادات اعضا هم كه در این فرآیند، اعلام می گردد به دقت از جانب شهرداری بررسی و تلاش می گردد تا این موارد نیز، در سایه تعامل با شورا مدنظر قرار گیرد.

بررسی برنامه در صحن شورای شهر تا اول بهمن ماه

آریازند در مورد زمان تعیین تكلیف نهایی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران توسط شورای شهر ابراز امیدواری كرد كه این لایحه مطابق با نظر رئیس محترم شورای شهر، تا اول بهمن ماه در كمیسیون های تخصصی و كمیسیون تلفیق شورا نهایی و به صحن عرضه شود.

طبق گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران، قائم مقام معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در انتها خاطرنشان كرد: كار تدوین بودجه سال 98 شهرداری تهران، همزمان با مبحث بررسی احكام برنامه در حال انجام می باشد و معاونت برنامه ریزی در تلاش است كه بودجه سال آینده را همگن با برنامه سوم توسعه تدوین و در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار دهد.




1397/10/20
13:07:46
5.0 / 5
4426
تگهای خبر: شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
بیمه خانه Bime khane