سردار حسن خانی تشریح كرد

تشریح كاركرد سامانه نما  توسط رئیس پلیس آگاهی ناجا

تشریح كاركرد سامانه نما  توسط رئیس پلیس آگاهی ناجا

به گزارش بیمه خانه رئیس پلیس آگاهی ناجا با تشریح كاركرد سامانه نما به منظور تسهیل در استرداد اموال مسروقه به مال باختگان، از تشدید مبارزه با سرقت اطلاع داد.


به گزارش بیمه خانه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محسن حسن خانی در تشریح این خبر اظهار نمود: به دنبال دیدار فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ایام پایانی سال ۹۴ و ابلاغ تدابیر معظم له در خصوص تلاش در جهت كشف و استرداد حداكثری اموال مسروقه به مال باختگان، پلیس آگاهی ناجا طی برگزاری جلسات مختلف با كارشناسان معاونت فناوری اطلاعات ناجا، سامانه ای با عنوان «نما» در بستر اینترنت طراحی كردند كه امكان شناسایی اموال مكشوفه مجهول المالك توسط مال باختگان تسهیل شد. وی ادامه داد: با ایجاد زیرساخت های لازم، در ابتدا این سامانه به صورت آزمایشی در سطح تهران راه اندازی و بعد از مرتفع ساختن اشكالات و ایرادات آن، سرانجام با نام «نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مكشوفه» به منظور بارگذاری كالاهای مكشوفه در بستر اینترنت بوجود آمد.بارگذاری ۵۹۰ قلم كالای مكشوفه ظرف ۳ ماهرئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینكه بعد از طی یك روند آزمایشی در دیماه سال ۹۷ این سامانه توسط جانشین محترم فرمانده ناجا رسماً افتتاح و راه اندازی گردید، افزود: پس ازحدود ۳ ماه از طریق اندازی رسمی سامانه، بیشتر از ۵۹۰ قلم كالای مكشوفه مجهول المالك در سامانه بارگذاری شد. وی با اشاره به اینكه راه اندازی این سامانه گامی در جهت حفظ كرامت شهروندان و حذف رفت و آمدهای بی شمار مال باختگان به واحدهای انتظامی صورت گرفته، خاطرنشان كرد: از آغاز راه اندازی این سامانه تابحال بیشتر از ۲ میلیون بازدید از این سامانه صورت گرفته است. این مقام انتظامی درباره سازوكار فعالیت این سایت اظهار داشت: مال باختگان در صورت رفتن به سایت police.ir و آیكون شناسایی اموال، می توانند بدون رجوع حضوری به مراكز انتظامی درخواست خویش را در خصوص تعلق كالای مورد نظر ثبت و نشانه های آنرا ارسال نمایند. ایشان در ادامه تشریح كاركرد این سامانه افزود: درخواست مال باخته توسط اپراتور سامانه مورد ارزیابی قرار گرفته و اپراتور پاسخ تأیید یا عدم تأیید را در سامانه بارگذاری می كند، كه در صورت اظهار عنوان تأیید، راهنمایی لازم توسط اپراتور در مورد اقداماتی كه لازم است مالك در جهت تحویل كالای مورد در خواست انجام دهد، عرضه و اموال بعد از هماهنگی قضائی با دریافت رسید، تحویل مال باخته خواهد شد.
در كشفیات خودرو های سرقتی توفیق ۹۲ درصدی داریم یعنی اگر ۱۰۰ مورد سرقت خودرو در یك بازه زمانی مشخص به پلیس اعلام شده باشد ما در كوتاه ترین زمان ۹۲ مورد آنرا كشف كرده ایمسردار حسن خانی تصریح كرد: امكان استرداد اموال از راه سامانه مزبور، تنها برای افرادی امكان پذیر می باشد كه سابقه تشكیل پرونده قضائی داشته باشند. او همینطور با اشاره به اهمیت مشاركت هموطنان در ثبت و ضبط شناسه اموال خود و در صورت امكان، تهیه تصویر از آنها، تصریح كرد: این اقدام مهم باعث می شود در صورت وقوع سرقت، امكان ردیابی اموال توسط كارآگاهان پلیس امكان پذیر شده و اموال سرقتی به صاحبان حقیقی آن برگردد. وی در سفارش به شهروندان اظهار نمود: از نگهداری اموال و دارایی های با ارزش خود شامل طلا، سكه، ارز و … در منزل خودداری و آنها را به صندوق امانات بانك ها بسپارند. این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح دستاوردهای پلیس آگاهی در فرایند مبارزه با سرقت تصریح كرد: طی ۳ ماه گذشته (آبان، آذر و دی) توانسته ایم روند رشد سرقت ها را متوقف نماییم و اعضای خیلی از باندهای سرقت را شناسایی و دستگیر كرده ایم. رئیس پلیس آگاهی ناجا با تاكید بر تشدید مبارزه با سرقت خاطرنشان كرد: مبارزه با سرقت یكی از برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی امسال بود و با عنایت به اهمیت مبارزه با سرقت، این مهم در اولویت های مأموریتی سال آتی هم پیشبینی شده است. سردار حسن خانی به توفیقات پلیس آگاهی در كشف سرقت اتومبیل اشاره و بیان نمود: در كشفیات خودرو های سرقتی توفیق ۹۲ درصدی داریم یعنی اگر ۱۰۰ مورد سرقت خودرو در یك بازه زمانی مشخص به پلیس اعلام شده باشد ما در كوتاه ترین زمان ۹۲ مورد آنرا كشف كرده ایم.


منبع:

1398/11/19
20:28:22
5.0 / 5
4172
تگهای خبر: انتظامی , پلیس , پلیس آگاهی , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
بیمه خانه Bime khane