كمیته امداد، امدادرسانی هایش را رسانه ای كند

كمیته امداد، امدادرسانی هایش را رسانه ای كند

بیمه خانه: ایسنا/قم استاد سطح خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت افزایش اطلاع رسانی درباب روند كارهای كمیته امداد تاكید نمود.


آیت الله محمدجواد فاضل لنكرانی، رئیس مركز فقهی ائمه اطهار(ع)، امروز ۲۹ دی ماه، در دیدار با اكبر میر شكار، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) در قم كه در مركز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: نقش كمیته امداد، تنها كمك به نیازمندان نیست، بلكه فراتر از كمك رسانی، مسئله امداد و نجات انسان ها از فقر و بزه اجتماعی و... است.
رئیس مركز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان كرد: كمیته امداد از یادگارهای امام راحل پس از انقلاب و كمیته امداد یكی از بركات انقلاب است كه هدف اصلی این كمیته خدمت رسانی در موارد مختلف اجتماعی، اشتغال، وام و... است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار نمود: در امتداد خدمات كمیته امداد امام خمینی(ره) لازم است كه ادبیات این كمیته عوض شود، مدد یعنی احیاء جهت زندگی و پس باید به شكلی قدم برداریم كه در جامعه فقیری نباشد.
وی ضمن قدردانی از خدمات رسانی مردم قم در رسیدگی به نیازمندان، اضافه كرد: مردم قم در این وضعیت سخت، نیازمندان را فراموش نكردند كه این نشان از دیانت مردم قم و علمای این شهر است.
وی با اشاره به اینكه در گذشته و حال مسئله مبارزه با فقر مورد توجه علما بوده است، اشاره كرد: مسئولین و مجلس باید قوانین را به شكلی تنظیم و تدوین كنند كه طلاق ها و لطمه های اجتماعی در جامعه كاهش پیدا كند.
رئیس مركز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینكه ریشه خیلی از دعواها ونزاع ها در جامعه امروز، مشكلات مالی و نبود شغل است، اضافه كرد: توجه به این مسائل و مسئله احیای خانواده های نیازمند، مشمول بیان نورانی خدای متعال در قرآن است و كمیته امداد نیز در این راه قدم برمی دارد.
عضو جامعه مدرسین باذكر این نكته كه بر طبق باورهای دینی در رأس مستحبات، كمك به نیازمندان قرار دارد، اظهار داشت: موضوع كمك رسانی و احیاء زندگی نیازمندان از طرف كمیته امداد امام راحل به مردم اطلاع رسانی، مستند سازی و فیلم سازی شود برای اینكه ارائه این مسائل بركات زیادی به همراه خواهد داشت كه همچون آن باخبر شدن مردم از نوع فعالیت كمیته امداد امام راحل است.
فاضل لنكرانی با اشاره به فعالیت و خدمت رسانی مشاوران زن به زنان نیازمند و بی سرپرست، اضافه كرد: خدمات رسانی مشاوران زن به زنان نیازمند از اقدامات بسیار خوبی بشمار می رود و سبب جلوگیری از بروز خیلی از لطمه های اجتماعی خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه در تشویق و ترغیب جوانان به سمت ازدواج باید كوشش های گسترده ای صورت گیرد، اظهار داشت: این اقدامات در حوزه الگو سازی قرار می گیرد و باید قم در این نوع كارهای خداپسندانه الگو برای سایر شهرها باشد.




منبع:

1398/10/29
23:57:18
5.0 / 5
4733
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
بیمه خانه Bime khane