معاون استاندار تهران عنوان كرد

هدف گذاری ۴۸ میلیارد دلاری صادرات در سال ۱۴۰۰

هدف گذاری ۴۸ میلیارد دلاری صادرات در سال ۱۴۰۰

بیمه خانه: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به لزوم حذف بخشنامه های دست و پاگیر برای تسهیل صادرات ضروری بر تحقق هدف گذاری 48 میلیارد دلاری صادرات در سال 1400 تاكید نمود.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، محمد امامی امین در جلسه كارگروه صادرات غیرنفتی با اشاره به ضرورت حضور فعال در عرصه صادرات اظهاركرد: بخشنامه ای را دولت در مورد بسته حمایتی صادراتی ابلاغ كرده اما اداره صمت اقدام جدیدی در این مورد انجام نداده بود از اینرو تكلیف شد گزارش عملكردی برای شورای گفت و گو آماده شود ضمن اینكه بخش خصوصی نیز مطالبه گرایانه این مساله را پیگیری كند.

وی ادامه داد: توجه جدی به صادرات خصوصاً در شرایطی كه صادرات غیرنفتی كه باید جایگزین نفت شود، لازم است تا هم ارزآوری و هم اشتغال ایجاد كند، ضمن اینكه بازار ۶۰۰ میلیون نفری شامل ۱۵ كشور همسایه ظرفیت مهمی است كه متاسفانه سهم ایران از این بازار ناچیز و اندك است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: توانمندی های كشور به شكلی است كه می توان نقش پررنگی خصوصاً در صادرات به كشورهای همسایه داشته باشیم اما تلاش مضاعفی برای این امر وجود ندارد و باید از فرصت ها به درستی بهره برد تا نقش خودرا در بازارهای بین المللی ارتقا دهیم.

امامی امین اشاره كرد: تراز بازرگانی كشور در مورد صادرات مثبت است البته با توجه به این كه قسمتی از ارز صادراتی برنگشته هنوز جای كار دارد و باید دراین زمینه فعالتر عمل نماییم.

وی در مورد هدف گذاری ۴۸ میلیارد دلاری صادرات در سال ۱۴۰۰ اشاره كرد: تحقق این امر ممكنست و حتی بیشتر از این مقدار نیز قابل تحقق است البته به شرطی كه بخشنامه های دست و پاگیر حذف شود و هم افزایی و وحدت رویه بین دستگاه ها ایجاد و نظر بخش خصوصی نیز احصا شود.

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، امین اشاره كرد: درخواست ایجاد پایانه صادراتی سبزی و صیفی و قارچ نیز در این نشست عنوان شد كه مقرر شد اداره كل هماهنگی اقتصادی تا جلسه بعد این موارد را پیگیری و بررسی كند.




منبع:

1398/10/23
22:04:41
5.0 / 5
4422
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بیمه خانه Bime khane