دعوت مسجد جامعی از مردم برای كتابگردی در اول آذر

دعوت مسجد جامعی از مردم برای كتابگردی در اول آذر

بیمه خانه: عضو شورای شهر تهران با انتشار نامه ای از مردم خواست كه به مناسبت هفته كتاب، اول آذر(پنجشنبه) كتاب بخرند.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، احمد مسجدجامعی باانتشار مطلبی از مردم خواست كه به مناسبت هفته كتاب در پنجمین دوره پویش #كتابگردی_۹۷ شركت نمایند و نوشت: «هموطنان عزیز، ‎این روزها در آستانه برگزاری پنجمین آیین كتابگردی قرار داریم؛ فعالیتی كه اولین بار با هدف پشتیبانی از كتابفروشی ها بعنوان كانون های توزیع فكر و اندیشه و با هدف حضورِ مردم، بعنوان مخاطبان اصلی كتاب در فضای عمومی و شهری، شكل گرفت؛ این حركت فرهنگی-اجتماعی، در طول چهار دوره ی گذشته، خوشبختانه با حمایت و استقبال مردم از یك سو و اصحاب فرهنگ و هنر از طرف دیگر روبرو شده است و می رود كه به دوران بلوغ و شكوفایی خود نزدیك شود. كتابگردی حركتی است كه نشاط شهری را حول محور فرهنگ پدید آورده و كتابفروشی ها را محلی برای گفتگوی رو در روی مردم با پدید آورندگان كتاب یعنی نویسندگان، مترجمان، ناشران و تصویرگران بدل كرده است.

‏ ‎امسال در حالی به پنجمین كتابگردی و روز قدردانی از كتاب فروشی ها نزدیك می شویم كه متاثر از فضای عمومی جامعه، این حرفه باز با مسایل و مشكلات زیادی رو به رو است. مشكلات اقتصادی از یك سو به سبب گران شدن قیمت ارز و مواد اولیه به افزایش قیمت كتاب انجامیده است و از طرف دیگر با كاهش قدرت خرید خانواده ها موجب حذف خریدهای فرهنگی، همچون كتاب، از سبد خرید بعضی از خانواده های ایرانی شده است.

‏ ‎ در كنار مشكلات اقتصادی، متاسفانه، فعالیت شبكه های زیرزمینی انتشار غیرقانونی كتاب های پرفروش قانونی و فروش و توزیع آنها از مجراهایی غیر از كتابفروشی ها، صنعت نشر كتاب در ایران را با مشكلات مضاعفی درگیر كرده است.

‏ ‎ در چنین شرایطی، امسال هم در آخرین پنج شنبه هفته ی كتاب به دیدار كتاب فروشی ها رفته و با خرید كتاب از آنان از حضور و پایداری آنها در این عرصه قدردانی می نماییم و در حد بضاعت یاریشان خواهیم كرد. بر كسی پنهان نیست كه یكی از موثرترین راه های پشتیبانی و پشتیبانی از خدمتگزاران كتاب، حضور فعال و مردمی در كتاب فروشی ها و خرید كتاب از آنان است چونكه نیك می دانیم كه رونق كتاب فروشی ها بعنوان آخرین حلقه از زنجیره‌ی صنعت نشر، به رونق كل نشر و فرهنگ ایران منجر خواهد شد.

‏ ‎اینك از مردم شریف ایران دعوت می نماییم، به منظور احیای فرهنگ كتابخوانی، روز پنج شنبه اول آذر ۱۳۹۷ با حضور پرشور در قالب گروه های دانش آموزی، دانشجویی، خانوادگی، دوستانه و... در كتاب فروشی های سراسر كشور و خرید كتاب، از ناشران، نویسندگان، مترجمان و مشاغل در رابطه با تولید كتاب كشورمان تقدیر كنند.
‏ ‎از اهل قلم، روحانیون، هنرمندان، آموزگاران، استادان، اصحاب فكر، فرهنگ و اندیشه، پدید آورندگان كتاب، شخصیت های سیاسی و چهره های برجسته و مورد احترام مردم باز دعوت می نماییم هم چون سال های گذشته ضمن حضور در كتابفروشی ها و خرید كتاب با پشتیبانی از این حركت مردمی به رونق و استمرار آن یاری رسانند. از روزنامه نگاران، مدیران رسانه های مكتوب، صدا و سیما و فعالان شبكه های اجتماعی باز درخواست می نماییم، با دعوت از مردم و فرهیختگان و انعكاس حضور مردم در كتاب فروشی ها به یاری این حركت بیایند.
‏ ‎همچنین، از گروه های ترویج كتابخوانی، باشگاه های كتابخوانی، نهادهای غیردولتی فعال در حوزه كتاب در شهرها و روستاهای سراسر كشور دعوت می نماییم، با حضور در كتابفروشی ها به ترویج كتابخوانی كمك كنند.
‏ ‎امیدوارم با تلاش همگانی، حضور در كتاب فروشی ها و خرید كتاب به یكی از عادت های همیشگی مان تبدیل گردد تا هم اقتصاد نشر رونق گیرد و چرخِ آن به حركت خود ادامه دهد و هم امید و نگاه به آینده در فضای فكر و فرهنگ كشور تداوم داشته باشد پس وعده دیدار ما پنجشنبه #یكم_آذر در كتابفروشی های سراسر كشور است».

‏ ‎


1397/08/26
15:47:40
5.0 / 5
5117
تگهای خبر: فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
بیمه خانه Bime khane