نوری:

برای آلودگی هوا فکری کنید دانش آموزان نباید تعطیل باشند

برای آلودگی هوا فکری کنید دانش آموزان نباید تعطیل باشند

به گزارش بیمه خانه، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه درخواست می کنم برای آلودگی هوا فکری کنند؛ دانش آموزان ما نباید تعطیل باشند، چونکه از تحصیل و تربیت موثر محروم می شوند اظهار داشت: همه هم به ما اعتراض می کنند که چرا مدارس تعطیل می باشد در حالیکه ما هم در دوران کرونا و هم این ایام، تابع تصمیم دوستان ذی ربط هستیم که این موارد را اعلام می کنند؛ اما ما قلبا ناراحت هستیم.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، یوسف نوری در حاشیه جلسه عرضه و نقد الگوی اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد در پاسخ به پرسشی در خصوص امکان برگزاری کلاس های جبرانی برای جبران تعطیلی ها به علت تداوم آلودگی هوا باتوجه به این که همه دانش آموزان دسترسی به اینترنت و شاد ندارند اظهار نمود: معلمان ما در دوران کرونا هم با هزینه های خودشان زحمت کشیدند و کلاس برگزار کردند و رهبری هم از آنها قدردانی کردند.
وی ادامه داد: اما به صورت کلی درخواست می کنم برای آلودگی هوا فکری کنند. دانش آموزان ما نباید تعطیل باشند، چونکه از تحصیل و تربیت موثر محروم می شوند. همه هم به ما اعتراض می کنند که چرا مدارس تعطیل می باشد. در حالیکه ما هم در دوران کرونا و هم این ایام، تابع تصمیم دوستان ذی ربط هستیم و این موارد را اعلام می کنند؛ اما ما قلبا ناراحت هستیم.


رایزنی با دولت برای تخصیص اعتبار جهت تأمین تبلت برای دانش آموزان نیازمند

وی با اشاره به اینکه نمونه تدریس ها در شاد گذاشته شده و معلمان با دانش آموزان به صورت انفرادی در ارتباط هستند تا رفع اشکال کنند اظهار داشت: یک علت عقب ماندن بچه ها به علت نداشتن وسایلی است که با آن ارتباط برقرار می کنند. در دولت مطرح می نماییم ببینیم می توانیم برایش اعتباری بگیریم یا خیر.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یک سال از ورود ما به وزارت آموزش و پرورش می گذرد اظهار نمود: همکاران اقدامات مناسبی در جهت اجرای سندتحول بنیادین انجام داده اند که همچون آنها میتوان به صدمه شناسی عدم اجرای سند تحول بنیادین و تنظیم یک برنامه راهبردی برای اجرایی سازی آن اشاره نمود.
نوری اضافه کرد: پیشنهاد شده که این برنامه ها در معرض نقد کارشناسان قرار بگیرد و از این طریق مشارکت داشته باشیم چون که بدون شک تضارب آرا و اختلافی که میان افراد وجود دارد می تواند به هم افزایی و وفاق در اجرای سندتحول بنیادین بیانجامد.


ارزیابی مدارس در چارچوب «رتبه بندی مدارس»

رتبه بندی معلمان مصداق اجرای سند تحول است

وی با اشاره به اینکه سند مدرسه ای سند تحول بنیادین در دست تدوین است اظهار داشت: براین اساس مدارس به تدریج وارد چرخه دستیابی به شاخصهای سند تحول خواهند شد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تلاش می نماییم تا پایان برنامه هفتم توسعه همه مدارس در جریان سند تحول بنیادین قرار گرفته و ارزیابی مدرسه ای در چارچوب رتبه بندی مدارس صورت گیرد.
نوری با تکیه بر این که ستاد آموزش و پرورش باید به این باور برسد و بخواهد سند را اجرا کنند اظهار داشت: تصویب قانون نظام رتبه بندی معلمان هم مصداق سند تحول بنیادین است که هم افزایش کیفیت آموزش و هم اصلاح نظام پرداخت را به دنبال داشت.
وی افزود: اگر بخواهیم سند اجرایی شود آموزش و پرورش باید دغدغه ملی باشد، از دانش آموزان و معلمان گرفته تا نهادهای مردمی و رسانه باید به این امر ورود کنند تا این کار به سرانجام برسد. ما دست احتیاج به سوی همه دراز می نماییم تا این دغدغه ملی ایجاد شود.




منبع:

1401/09/28
21:14:03
5.0 / 5
488
تگهای خبر: آموزش , اعتبار , اینترنت , كارشناس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane