با حضور حناچی صورت گرفت

رونمایی از باشگاه فرهنگ و هنر ایرانی ها

رونمایی از باشگاه فرهنگ و هنر ایرانی ها

بیمه خانه: شهردار تهران ایجاد ارتباط با مردم را اصلی مهم در سازمان فرهنگی هنری دانست و اظهار داشت: هر کدام از ما امکان دارد طرز فکری داشته باشیم، اما مشخص نیست این فکر در جامعه چقدر مخاطب داشته باشد ولی اگر آثار فرهنگی و هنری را بگونه ای تولید نماییم که حداکثر وجدان عمومی جامعه آنرا بپذیرند و با آن ارتباط برقرار کنند، ما موفق شده ایم.


به گزارش بیمه خانه به نقل از ایسنا، پیروز حناچی شهردار تهران امروز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه با حضور در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشستی با حضور رئیس و شورای مدیران ارشد این سازمان شرکت کرد.
در این جلسه ضمن عرضه گزارشی از فعالیتهای سازمان فرهنگی هنری به شهردار تهران، از باشگاه فرهنگ و هنر ایرانی ها هم رونمایی گردید.
پیروز حناچی شهردار تهران در این دیدار ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جایگاه ویژه ای نه تنها در سطح تهران، بلکه در کشور دارد. حضرت امیر(ع) می فرمایند خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده، در کجا قرار گرفته و به کجا می خواهد برود؟ این سفارش نوعی هدایت در عرصه مدیریت استراتژیک است و ما شخصیت هایمان را محدود به دوره تاریخی خودشان نمی دانیم و سفارش های آنها برای همه ادوار قابل استفاده می باشد.
وی ادامه داد: از آقای امرودی به علت تلاشی که برای بهبود ارتباط و هماهنگی بیشتر سازمان فرهنگی هنری و شهرداری تهران انجام می دهند، تشکر می کنم. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باید کارهایی را در اولویت قرار دهد که از عهده شهرداری تهران خارج است. بخشی از منابع مالی شهرداری تهران مستقیماً از مردم دریافت می شود و سازمان فرهنگی هنری هم شرعاً و از لحاظ قانونی موظف است این منابع را در جهت نیازهای شهروندان صرف کند که مطمئناً همین نگاه در سازمان حاکم است.
لزوم تولید آثار فرهنگی و هنری با عنایت به ذائقه جامعه
حناچی خاطرنشان کرد: ایده آل ما این است که محصولات سازمان فرهنگی هنری حداکثر مخاطب را داشته باشد و باید بگونه ای تولید شود که بیشتر مردم شهر و حتی کشور بتوانند از آن بهره مند شوند. استفاده از ظرافت های هنری که ریشه در عقبه تاریخ و فرهنگ کشور دارد، منجر به تولید محصولاتی می شود که هم سبب ارتقای سلیقه مخاطب خواهد شد و هم با مردم ایجاد ارتباط می کند.
وی ایجاد ارتباط با مردم را اصلی مهم در سازمان فرهنگی هنری دانست و اظهار داشت: هر کدام از ما امکان دارد طرز فکری داشته باشیم، اما مشخص نیست این فکر در جامعه چقدر مخاطب داشته باشد ولی اگر آثار فرهنگی و هنری را بگونه ای تولید نماییم که حداکثر وجدان عمومی جامعه آنرا بپذیرند و با آن ارتباط برقرار کنند، ما موفق شده ایم.
مشارکت در تولید آثار سینمایی؛ از اقدامات خوب سازمان
شهردار تهران افزود: موضوعات اصلی و اساسی جامعه را نمی توان فراموش کرد که البته سازمان فرهنگی هنری در دوران کرونا عملکرد درخشانی در پرداختن به موضوعات اجتماعی داشته است. مسائلی مانند فقر، اخلاق، عزت نفس، خودباوری و... از مفاهیم محوری و اساسی است و باید به آن پرداخت و تولید محصولات فرهنگی و هنری با این موضوعات یک لزوم است.
وی اظهار نمود: یکی از کارهای خوب سازمان فرهنگی هنری، مشارکت در تولید آثار سینمایی مانند فیلم «ماجرای نیمروز» بود. این فیلم شناخت کاملی به نسل جوان عرضه می دهد و کسانی را که به کشور خیانت کردند، به جوانان می شناساند. برخورد هنرمندانه با تاریخ و به تصویر کشیدن درست آن از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
موفق ترین عملکرد در زمینه تولید ماسک را شهرداری تهران داشت
حناچی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هنری می تواند در انجام دیگر مأموریت های شهرداری تهران هم مشارکت کند، اظهار داشت: طبق نظرسنجی هایی که از شهروندان انجام شده، معضلات شهری مانند ترافیک و آلودگی هوا جزو مهم ترین مسائلی است که باید برای حل آن چاره ای اندیشید. باید به این مسائل بپردازیم و نمی توان به آسانی از کنار آن گذشت. گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه بعنوان وسیله حمل و نقل، راهکاری است که در دنیا موثر واقع شده و سازمان فرهنگی هنری هم می تواند برای ترویج آن فعالیت کند.
وی افزود: اوایل شیوع کرونا با کمبود ماسک مواجه بودیم و به سختی می توانستیم از کشورهای دیگر ماسک وارد نماییم، اما مبتنی بر تجربیات دوران جنگ، شهرداری، مساجد و دیگر مراکز وارد میدان شدند و به تولید ماسک پرداختند که موفق ترین عملکرد در این عرصه را شهرداری تهران داشت که حتی از ظرفیت های فرهنگی خود هم در این حوزه استفاده نمود. این کار یک تجربه قابل قبول است که می توان آنرا در دنیا معرفی نمود.
تلاش برای افزایش بودجه سازمان فرهنگی هنری در سال آینده
حناچی ظرفیت سازمان فرهنگی هنری را برای شهرداری تهران و شهرداری های کشور مبحث مهمی دانست و اضافه کرد: بخشی از این ظرفیت را تحت عنوان «خرید خدمات» در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته ایم که به افزایش ظرفیت ها در سازمان فرهنگی هنری کمک می نماید. سعی شده بودجه سازمان فرهنگی هنری سال جاری افزایش پیدا کند، ولی مشکلی که در شهرداری داریم در سازمان فرهنگی هنری هم وجود دارد.
او در آخر اظهار داشت: مبحث استارت آپ ها هم مبحث مهمی است که سازمان فرهنگی هنری ظرفیت آنرا دارد و سفارش می کنم حتما با سازمان راهبردی فاوا هماهنگی های لازم را انجام دهید تا بتوانیم یک حرکت هماهنگ را آغاز نماییم و همپوشانی لازم را داشته باشیم.
گسترش ارتباط با استارت آپ ها؛ از اهداف سازمان فرهنگی هنری
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری از طریق اندازی موسسه رشد و شکوفایی جوان اطلاع داد و اظهار داشت: این مجموعه با هدف گسترش ارتباط سازمان فرهنگی هنری با استارت آپ ها تاسیس شده و در پنج نقطه تهران همچون باغ کتاب تهران فعال است. تفاهم نامه هایی هم با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کرده ایم که بزودی عملیاتی می شود و شاهد یکی از قوی ترین مراکز رشد کشور در سازمان فرهنگی هنری هستیم.
رئیس سازمان فرهنگی هنری، امضای تفاهم نامه همکاری با نهادهای گوناگون، تولیدات قابل توجه و فاخر در دوران شیوع کرونا و انتشار گسترده در فضای مجازی و دستیابی به تعریفی دقیق از دورکاری و پیشگیری از تعطیلی فعالیتهای فرهنگی و هنری را مهم ترین محورهای فعالیت این سازمان در یک سال گذشته دانست.
عضویت چهار میلیون نفر در باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان
در این جلسه با حضور شهردار تهران از «باشگاه فرهنگ و هنر ایرانیان» هم رونمایی گردید.
محسن صفرزاده مدیرعامل شرکت تهران گشت ارغوانی با تشریح فعالیتهای باشگاه فرهنگ و هنر ایرانی ها اظهار داشت: این باشگاه با هدف حفظ مخاطبان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تقویت ارتباط بین مراکز فرهنگی هنری و شهروندان به راه افتاده است. برای اعضای باشگاه تخفیفاتی پیشبینی شده تا بتوانند با هزینه کمتری خدمات سازمان فرهنگی هنری شامل عضویت در کتابخانه ها، تماشای فیلم در پردیس های سینمایی، خرید از فروشگاه باغ کتاب تهران، تورها و... را دریافت نمایند. البته با مجموعه هایی بیرون از سازمان هم مذاکره کرده ایم که تخفیفاتی عرضه شود که هتل ها، مراکز تفریحی، مراکز ورزشی و... همچون آن است.
وی افزود: تا کنون بیشتر از ۶۰۰ مرکز پذیرنده به اعضای باشگاه عرضه خدمات می کنند که به دو شکل حضوری و مجازی قابل استفاده می باشد. زیرساخت این باشگاه که با همکاری بانک ملت ایجاد شده، بگونه ای است که هم اکنون چهار میلیون مشتری بانک ملت از آن استفاده می نمایند. این امکان وجود دارد که این باشگاه به صورت یک ابرباشگاه به همه بخش های شهرداری تهران عرضه خدمت کند و این کار به صورت آزمایشی شروع شده است.
طبق گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این جلسه همینطور سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی، علیرضا زندوکیلی معاون هنری، محمد امینی معاون هماهنگی، برنامه ریزی و امور شوراها و سعید صدرائیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری به عرضه گزارشی درباره فعالیتهای این سازمان پرداختند.




منبع:

1399/11/22
11:50:15
0.0 / 5
1018
تگهای خبر: ترافیك , حمل و نقل , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
بیمه خانه Bime khane