سردار هادیانفر تشریح كرد؛

۸۰ درصد جرائم با دست افزار و الكترونیكی ثبت می شود

۸۰ درصد جرائم با دست افزار و الكترونیكی ثبت می شود

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: با توسعه دست افزار سپهر، ۸۰ درصد از جرایم با این دست افزارها ثبت و اعمال می شود و پروسه كاغذی در حال منسوخ شدن است.


به گزارش بیمه خانه به نقل از مهر، سردار سید کمال هادیانفر در آئین افتتاح پروژه های هوشمندسازی پلیس تصریح کرد: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می فرستیم و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم امنیت بخصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهیدان نیروی انتظامی را گرامی می داریم و برای فرماندهی معظم کل قوا مدظله العالی آرزوی طول عمر توأم با صحت و سلامتی داریم و فرصت را مغتنم شمرده و فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به همه همکارانم در سرتاسر کشور تبریک می گویم. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به افتتاح پروژه های هوشمندسازی پلیس افزود: همه جوامع بخصوص کشورهای توسعه یافته نیازمند تحول و هوشمندسازی در حوزه هایی چون دولت هوشمند، آموزش و کسب و کار هوشمند، شهروند هوشمند، امنیت هوشمند و … هستند. وی با اشاره به اینکه گامی که امروز نیروی انتظامی برداشته، بخشی از آن زیست بوم کلان در حوزه هوشمند سازی است، افزود: الحمدلله نیروی انتظامی در هوشمندسازی و بهره مندی از تکنولوژی های جدید پیش گام است و در این عرصه پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه هایی چون مدیریت، عرضه خدمات، شماره گذاری، اجراییات، ترخیص، مدیریت یکپارچه تصادفات و … مبتنی بر فناوری های روز دنیا گام های مطلوبی برداشته است. سردار هادیانفر با اشاره به عرضه خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بسترهای اینترنتی در جهت تحقق هوشمندسازی پلیس خاطرنشان کرد: در عرضه خدمات از قاعده پیشبینی پذیری و کاهش هزینه های مردم و سازمان (ناجا) بهره مند می شویم. وی افزود: اصلاح روش ها و فرآیندها در این پلیس در تداوم گام هایی است که در جهت هوشمندسازی برداشته ایم؛ ما در پلیس راهور مطابق تدابیر فرمانده نیروی انتظامی مبحث تحول سیستمی در حوزه های نوآوری در سامانه ها و تجهیزات را دنبال و اجرایی کرده ایم و این گام ها از سال قبل برداشته شده است.ارتباط پیامکی با ۳۶ میلیون رانندهرئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: ایجاد ارتباط پیامکی با ۳۶ میلیون راننده توسط این پلیس جاری و ساری شده است؛ یک ارتباط دو سویه با مردم (رانندگان) ایجاد کردیم به جهت اینکه این جامعه هدف از موضوعات مربوطه آگاه شوند؛ همینطور با راه اندازی سامانه رفع توقیف و سیستماتیک کردن این فرایند، با کاهش ۵ هزار رجوع کننده در روز مواجهه شده ایم. سردار هادیانفر با اشاره به عرضه خدمات نقل و انتقال خودرو در بستر اینترنتی (نوبت دهی اینترنتی) تصریح کرد: با توسعه دست افزار سپهر، ۸۰ درصد از جرایم با این دست افزارها ثبت و اعمال می شود و فرایند کاغذی در حال منسوخ شدن است. وی اشاره کرد: استفاده از دست افزارهای سپهر به افسران راهنمایی و رانندگی این امکان را می دهد که در زمان اعمال قانون کلیه اطلاعات مربوط به راننده و خودرو را داشته باشند. این مقام ارشد انتظامی افزود: بزودی با شبکه یکپارچه ترسیم کروکی الکترونیکی، با همکاری بیمه شاهد این خواهیم بود که بیشتر از ۲ هزار میلیارد تومان خسارات مربوط به کروکی های تقلبی به صفر کاهش پیدا کند.۵۱ درصد از خدمات ناجا را پلیس راهور به مردم عرضه می کندوی همینطور با عرضه توضیحاتی درباره تلاش جهت راه اندازی آموزشگاه های رانندگی به صورت مجازی تصریح کرد و اظهار داشت: با فرآیندهای هوشمندسازی به دنبال تسریع و تسهیل خدمات دهی به مردم هستیم؛ پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سالانه ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به جامعه هدف عرضه می کند؛ یعنی سهم ۵۱ درصدی از کل خدمات دهی ناجا بر عهده این پلیس است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور (راننده، سرنشین، عابر) به شکلی همه کاربر ترافیکی هستند و از خدمات ما بهره می برند، تصریح کرد: سالانه ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت در حوزه شماره گذاری خودرو عرضه می دهیم و با راه اندازی نوبت دهی اینترنتی درشماره گذاری و فرایند نقل و انتقال خودرو شاهد رضایت مندی مردم هستیم. سردار هادیانفر با اشاره به اینکه سامانه های هوشمند این پلیس در بستر اپلیکیشن «پلیس همراه من» و سایت «پلیس راهور» بارگذاری شده است، تصریح کرد: مردم با رفتن به این سامانه ها می توانند به سهولت از خدمات راهنمایی و رانندگی ناجا بهره مند شوند.

1399/07/28
16:16:11
5.0 / 5
412
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane