رییس كمیسیون حمل و نقل و ترافیك شورای شهر تهران:

دو نرخی شدن تاكسی ها بر طبق مصوبه شورای چهارم انجام شد

دو نرخی شدن تاكسی ها بر طبق مصوبه شورای چهارم انجام شد

به گزارش بیمه خانه رئیس كمیسیون حمل و نقل و ترافیك شورای اسلامی شهر تهران با تاكید بر اینكه حمل و نقل عمومی و رانندگان این بخش جز مظلوم ترین بخشها هستند، اضافه كرد: دو نرخی شدن كرایه تاكسی ها درپی شیوع ویروس كرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی با بهره گیری از مصوبه ای در شورای شهر چهارم انجام شده است.


محمد علیخانی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح دو نرخی شدن تاکسی ها به سبب رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تقسیم کرایه مسافر چهارم بین سه مسافر دیگر اظهار داشت: بی شک اگر نرخ گذاری تاکسیرانی و کرایه ای که تاکسی ها دریافت می کنند برمبنای مصوبه باشد قانونی می باشد و مشکلی ندارد و اگر خلاف مصوبه باشد هرکسی اعتراض داشته باشد و شکایت کند رسیدگی خواهد شد.
وی اضافه کرد: در شورای شهر تهران در دوره چهارم مصوبه ای برای رعایت فاصله برای بانوان در عقب تاکسی ها بود که به صورت فشرده در عقب تاکسی ها ننشینند؛ مصوبه ای که شورا تحت عنوان خدمات بیشتر و آسان تر داده شده بود پس در شرایط فعلی شیوع کروناویروس از همین مصوبه برای فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها استفاده کردیم و مصوبه ای جدید ندادیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تابحال این مصوبه برای بانوان در تاکسی ها اجرایی نشده بود اضافه کرد: خیلی مصوبات داریم که اجرایی نمی شوند هم اکنون نیز بسیاری مصوبات ما اجرا نمی شوند و تذکرات ما به شهرداری نیز در همین خصوص است در مورد مصوبه فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها درپی شیوع ویروس کرونا و ضرورت مسافرگیری سه نفر برای تاکسی ها بررسی کردیم در شورا چهارم این مصوبه هست و می تواند موضوع کرونا هم پوشش دهد پس مصوبه جدید ندادیم.
وی افزود: البته اعتقاد نداریم برای این فاصله گذاری مردم باید تاوان آنرا بدهند چونکه دولت درباره کرونا اعتبار گذاشته و باید از این اعتبار برای بخش حمل و نقل عمومی نیز هزینه شود؛ وقتی این اعتبار اختصاص داده نمی گردد فشارش به مردم وارد می شود. اساسا شهرداری تهران نمی تواند کرایه راننده تاکسی شخصی را پرداخت کند.
وی اشاره کرد: این اشکال به سبب عدم توجه دولت به بخش حمل و نقل عمومی به وجود آمده است؛ تابحال از اعتبار اختصاص داده شده برای مقابله با کرونا ریالی به حمل و نقل عمومی پرداخت نشده است که اگر اختصاص پیدا می کرد این مشکلات ایجاد نمی شد. امروز حمل و نقل جز مظلوم ترین بخشها است و رانندگان حمل و نقل عمومی مثل تاکسیرانان جز مظلوم ترین ها هستند.

دولت از اعتبار کرونا به تاکسی ها پرداخت کند و نباید همه فشار به رانندگان تاکسی باشد
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه نمی توان به تاکسیران گفت مسافر کمتر سوار کن و کرایه اش را هم دریافت نکن، اضافه کرد: هم اکنون بیشترین محدودیت ها برای تاکسی ها اعمال می شود؛ مگر در هواپیماها که مسافر سوار می کنند این فاصله گذاری رعایت می شود؟ من اخیرا سفر هوایی داشته ام و مسافران فشرده در هواپیما بودند پس مدام به تاکسی ها گیر داده می شود.
وی اضافه کرد: دولت از اعتبار کرونا به تاکسی ها پرداخت کند و بگوید اصلا دو مسافر سوار کنند نباید همه فشار به رانندگان تاکسی باشد. فاصله اجتماعی باید رعایت شود اما اعتباری هم برای افزایش ناوگان باید توسط دولت داده شود. تنها مطرح می شود محدودیت برای حمل و نقل و حذف طرح ترافیک، بدین سان درامدها همگی حذف می شود، هزینه ها افزایش می یابد و ریالی هم کمک نمی گردد خوب در چنین شرایطی چگونه باید شهر اداره شود؟ ایا اداره شهر بودجه نمی خواهد؟
وی با اعلان اینکه حقوق رانندگان تاکسی را چه کسی باید پرداخت کند؟ انصاف نیست همه فشار به یک دستگاه باشد. اشاره کرد که مدیریت شهری که در دولت حضور دارد، دفاع کند و اعتبار بگیرد و ناوگان حمل و نقل عمومی را ارتقا دهد.




منبع:

1399/03/16
13:08:21
5.0 / 5
2538
تگهای خبر: اعتبار , ترافیك , حمل و نقل , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بیمه خانه Bime khane